Océ en ZyLAB sluiten wereldwijde wederverkopersovereenkomst

Datum nieuwsfeit: 01-12-2000

Océ en ZyLAB sluiten wereldwijde wederverkopersovereenkomst

Nieuwe Find Logicâ"¢-oplossing van Océ gebaseerd op ZyLAB-technologie

Amsterdam, november 2000 - - Océ Technologies BV, internationaal leider op het gebied van document management oplossingen heeft een belangrijke overeenkomst gesloten met ZyLAB Technologies BV, Nederlandse ontwikkelaar van document imaging en full-text retrieval software. Océ gaat ZyLAB's ZyIMAGE-software wereldwijd distribueren onder de naam Océ Find Logicâ"¢.

De overeenkomst met ZyLAB sluit nauw aan op Océ's strategie om toonaangevende oplossingen voor document management aan te bieden. "Met het oog op de almaar toenemende hoeveelheid informatie is Océ continu bezig met het verbeteren van haar complete document management oplossingen", vertelt Pier Nabuurs, Executive Director van Océ Technologies BV: "Met behulp van dit nieuwe product is het mogelijk om de tijd die kennisprofessionals besteden aan het zoeken naar belangrijke zakelijke documenten aanzienlijk te verkorten. Uiteenlopende organisaties zoals advocaten- en accountantskantoren, overheidsinstellingen en marketing- en documentatie-afdelingen zullen profiteren van de mogelijkheid om via het eenvoudigweg invoeren van één of meerdere zoekwoorden specifieke elektronische of ingescande documenten te kunnen vinden."

Fred Langelaan, Océ's International Partner Program Manager: "Dit samenwerkingsverband biedt ons de mogelijkheid om klanten nog beter te kunnen helpen bij het optimaliseren van hun document management. ZyLAB's oplossingen zijn op dit gebied toonaangevend en door onze goede ervaringen met deze eveneens Nederlandse onderneming ben ik overtuigd van het succes."

Nederlandse producten gebundeld op wereldniveau
"Ik ben uitermate tevreden met deze belangrijke overeenkomst met Océ", vertelt Jan Scholtes, directeur van ZyLAB Technologies BV. "Het feit dat deze toonaangevende Nederlandse onderneming onze producten opneemt in haar hoogstaande productreeks zie ik als een groot compliment. Deze samenwerking tussen twee Nederlandse bedrijven toont aan dat Nederland ook op het gebied van Document Management Systemen veel te bieden heeft. Tevens benadrukt deze nauwere samenwerking onze goede onderlinge relatie."

ZyLAB Technologies BV, Hoogoorddreef 9, 1101 BA Amsterdam. Tel.: 020 - 69 19 550,
fax: 020 - 6965175, e-mail: (info@zylab.nl). Website: www.zylab.nl.

Océ
Océ-Nederland BV is een dochteronderneming van de Océ Groep die zich bezig houdt met het adviseren over, het verkopen en onderhouden van apparaten, materialen en diensten ten behoeve van het produceren en reproduceren van document- en informatiestromen op de Nederlandse markt. Het assortiment omvat kopieer- en printsystemen, alsmede materialen en facilitaire dienstverlening. Océ streeft naar een vooraanstaande positie op de wereldmarkt, met geavanceerde producten die zich onderscheiden door hoge kwaliteit, betrouwbaarheid, productiviteit, duurzaamheid en gebruikers- en milieuvriendelijkheid. Het assortiment wordt grotendeels door Océ zelf ontwikkeld en geproduceerd. Jaarlijks wordt circa 7% van de omzet in onderzoek en ontwikkeling geïnvesteerd. Door directe verkoop en service biedt Océ in een rechtstreekse relatie met de klant professionele ondersteuning. Tevens beschikt Océ daardoor altijd over de meest actuele marktinformatie. Dit stelt de onderneming in staat adequaat te reageren op de behoeften in haar markten en daarvoor een evenwichtig aanbod van producten en diensten op te bouwen. Het hoofdkantoor van de Océ Groep is gevestigd in Venlo. Daar is ook het grootste deel van de research, de productie en de internationale marketing geconcentreerd. De Océ Groep heeft wereldwijd ruim 21.000 mensen in dienst en realiseert een jaaromzet van circa nlg. 6 miljard. Deze omzet wordt niet alleen behaald uit verkoop van apparaten en materialen, maar ook uit verhuur, financiële lease, service en facilitaire diensten. Océ-Nederland BV verzorgt in en vanuit 's-Hertogenbosch met duizend werknemers de marketing, verkoop en service van de Océ producten en diensten in Nederland.

ZyLAB
ZyLAB, opgericht in 1983, is de eerste leverancier die een volledig programma leverde om teksten op een PC platform te doorzoeken. Inmiddels wordt ZyLAB software door meer dan 570,000 gebruikers wereldwijd benut. In Nederland worden de softwareoplossingen ingezet door vele beursgenoteerde bedrijven, advocatenkantoren en overheidsinstellingen.
ZyLAB levert uiteenlopende softwarepakketten voor informatieverwerking, waaronder: ZyIMAGE software voor het verwerken van de gescande pagina's, indexeren en opslaan van deze informatie en het doorzoeken en opvragen van alle informatie. ZyALERT voor het automatisch informeren van benoemde doelgroepen en ZyIMAGE Webserver voor het toegankelijk maken van de informatie over het web. ZyLAB heeft wereldwijd kantoren in Nederland, de USA, de UK, Duitsland, Frankrijk, Spanje, Singapore en Sydney.

Voor redactionele informatie:
PB1900
Influx PR, Marald Brons, Deventerstraat 81, 7322 JL Apeldoorn. Telefoon: 055-3663034,
fax: 055-3602661, e-mail: (PRInflux@cs.com), website: www.influx-pr.com.