Werknemers Bailey bewaken eigen bedrijf

Datum nieuwsfeit: 01-12-2000

FNV BONDGENOTEN

Werknemers Bailey bewaken eigen bedrijf

De werknemers van het bedrijf Bailey in Nieuw Lekkerland bewaken momenteel het eigen bedrijf. Bailey (staalconstructie-bedrijf) is onlangs overgenomen door de Ten Have Groep. Bestuurder van FNV Bondgenoten, Frans Szablewski: 'De nieuwe eigenaar heeft aan crediteuren laten weten dat ze nog maar een fractie van hun werkelijke tegoed krijgen. De werknemers vrezen dat er nu wellicht crediteuren op de stoep komen staan die materialen mee willen nemen. We willen vermijden dat belangrijke productie-materialen en gereedschap worden weggehaald'. Een ander risico wat het bedrijf nog boven het hoofd hangt is een eventuele aanvraag voor faillissement door de crediteuren.

Bij Bailey werken 120 mensen. Om 15.30 uur komt het personeel met OR en vakbonden bij elkaar om mogelijke acties voor te bereiden. Het bedrijf wordt nu al bewaakt door het personeel.

Voor meer informatie:
Frans Szablewski, bestuurder FNV Bondgenoten: 06-51406166