HP gaat Service Provider-in-a-Box 2000 ontwikkelen

Datum nieuwsfeit: 01-12-2000

SP-in-a-Box 2000 voor Microsoft Windows en Exchange 2000

Amstelveen, 1 december 2000 - Hewlett-Packard gaat een Service Provider-in-a-Box (SP-in-a-Box) 2000 ontwikkelen voor de Microsoft Exchange 2000 en Windows 2000 server. Hiermee beschikken service providers over verbeterde functionaliteit, prestaties en betrouwbaarheid die nodig is voor nieuwe technologieën en applicaties op basis van Windows 2000 en Exchange 2000 servers. Ook ondersteunt de oplossing 'apps-on-tap', mobiliteit en interactieve WebTV-oplossingen.

Met de oplossing kunnen service providers hun klanten op het SP-in-a-box-platform applicaties aanbieden op basis van Windows 2000 en Exchange 2000,. Ze kunnen dit aanvullen met waardevolle diensten, voor onder andere berichtgeving, samenwerking en mobiele toegang. Met de SP-in-a-Box 2000 kunnen gebruikers deze diensten sneller inzetten tegen lagere kosten, doordat zij het beheer van hardware, netwerk en applicaties uitbesteden aan een service provider. Applicatieleveranciers kunnen SP-in-a-Box 2000 gebruiken om hun kritische hostingomgevingen aan veranderende eisen aan te passen en om directory's, protocollen en opslag te beheren met 'dedicated' front-end en back-end servers.

SP-in-a-Box 2000 is gebaseerd op technologie van HP, end-to-end beheer en Quality of Service (QoS)-technologieën. Met deze geïntegreerde oplossing kunnen SP's afspraken over serviceniveaus opstellen en nakomen. Hiervoor beschikken ze onder meer over gepartitioneerde dataopslag, fouttolerante SMTP-routing en 'active-clustering'. ASP's kunnen met de brede functionaliteit van het Exchange 2000-platform een breder scala beheerde diensten bieden, waaronder webwinkels, documentdiensten, draadloze apparatuur en berichtgeving. Het innovatieve raamwerk voor de hosting van websites en applicaties combineert de Microsoft Windows 2000 server en Exchange 2000 server met HP NetServer systemen en opslaghardware tot een betrouwbare, 'always-on'-infrastructuur.

Ingebouwd in de communicatiediensten van HP, ondersteunt de SP-in-a-Box alle aspecten van de levenscyclus van een service provider. Bijvoorbeeld door het in goede banen leiden van webverkeer met HP WebQoS, facturering op basis van werkelijk gebruik met HP Smart Internet Usage en Portal Internet en eenvoudig beheer van netwerkdiensten met de HP OpenView-oplossingen, zoals Network Node Manager, Vantagepoint Operations en ManageX. HP's Microsoft Services Operations (MSO) zorgt voor ontwerp, planning en implementatie van oplossingen. HP biedt ook innovatieve, 'pay-per-use' financieringspakketten waardoor bedrijven snel, betaalbaar en met minder risico's hun infrastructuur kunnen bouwen. HP verzorgt de training van service providers en levert 24 uur per dag technische ondersteuning.

Dit zeer complete pakket zorgt ervoor dat service providers zich kunnen concentreren op aspecten die essentieel zijn voor succes in de nieuwe economie: een duidelijke 'core business' en snelle, nieuwe diensten tegen lagere kosten.

De SP-in-a-Box 2000 is verkrijgbaar vanaf februari 2001.

HP Network and Service Provider Business Unit
HP levert communicatie- en IT-infrastructuren aan alle communicatiebedrijven uit de Fortune 500. HP en zijn partners leveren beheer, netwerkintelligentie, billing, customer care en value-added diensten voor systemen op basis van UNIX en Windows 2000. Dit maakt het service providers mogelijk om over te stappen van een bedrijfsmodel waarbij het netwerk centraal staat naar een model waarbij de klant centraal staat.

Informatie over Hewlett-Packard is te vinden op www.hp.nl.

Hewlett-Packard is een toonaangevende leverancier van oplossingen en services voor computing en imaging voor zakelijke gebruikers en thuisgebruikers. De activiteiten van HP zijn gericht op het maximaal benutten van de mogelijkheden van internet voor zijn gebruikers en de verspreiding van elektronische diensten.

HP heeft 88.500 werknemers in dienst en behaalde in 2000 een omzet van circa 48,8 miljard dollar. In Nederland heeft HP vijf vestigingen waar zo'n 3000 mensen werken. De omzet van Hewlett-Packard Nederland bedroeg in 2000 ruim 2,2 miljard gulden.

Noot voor redacties