'Arena Auf Schalke' bereikt hoogste punt

Hollandsche Beton Groep

1 december 2000

'Arena Auf Schalke' bereikt hoogste punt

Gelsenkirchen - HBG heeft op donderdag 30 november het hoogste punt bereikt van de 'Arena Auf Schalke', het nieuwe multifunctionele stadion van voetbalvereniging FC Schalke 04.

Deze gebeurtenis werd op folkloristische Duitse wijze gevierd met een zogenoemd 'Richtfest'. In aanwezigheid van het voltallige bouwplaatspersoneel, het bestuur en de spelers van

FC Schalke 04 werd een krans omhoog gehesen, waarna de hoofduitvoerder in dichtvorm de traditionele 'Richtspruch' uitsprak.

HBG vordert gestaag met de bouw. Zo is de betonnen bak van het schuivende veld, vergelijkbaar met die van het Gelredome in Arnhem, inmiddels gereed. Tevens werden deze week de beide delen van het schuifdak aangebracht. Niet alleen het bouwproces verloopt voorspoedig, ook de voetbalvereniging doet het boven verwachting goed. FC Schalke 04 bezet momenteel de tweede plaats in de Duitse Bundesliga en hoopt in augustus 2001 als landskampioen de nieuwe arena in te wijden.

De 'Arena Auf Schalke' is ontwikkeld door HBG, Hollandsche Beton Groep nv. De Duitse HBG-dochter Wayss & Freytag is verantwoordelijk voor de ruwbouw. De contractwaarde bedraagt circa f 300 miljoen.

Nadere informatie: mevrouw B.J.M. Stokman, HBG Bouw en Vastgoed bv, telefoon 070 3722483

Bijlage: foto

<>