Politiebericht Brabant-Zuid-Oost: Eindhoven

1ePersberichtvrijdag1december2000

Politieberichten

Eindhoven: Verdachte aangehouden
Donderdagavond om 19.50 uur is op de Oude Bossche Baan een 17- jarige bromfietser uit Eindhoven aangehouden. Hij trachtte daar een bromfietscontrole te ontlopen door te keren en weg te rijden. De bromfietser weigerde zijn medewerking aan de technische controle. Op vordering van een agent om zijn bromfietssleutel af te geven weigerde hij. Hierop is hij aange-houden. De man verzette zich en probeerde weg te komen. De bromfiets is inbeslaggenomen. De verdachte is overgebracht naar het politiebureau. Tegen verdachte is proces-verbaal opge-maakt.

Eindhoven: Diefstal auto
Donderdag tussen 20.00 en 22.10 uur is er vanaf de Genneperweg een blauwe personenauto, Mercedes Benz 300D, kenteken PD-SV-06, gestolen.

Eindhoven: Ontzegging rijbevoegdheid
Vrijdagmorgen om 0.17 uur is op de Vonderweg een 31- jarige automobilist uit Eindhoven aangehouden. Agenten zagen de man daar in een auto rijden, terwijl hem de rijbevoegdheid was ontzegd. Verdachte is ingesloten in het politiebureau.

Eindhoven: Verdovende middelen
Vrijdagmorgen om 0.25 uur is op de Raiffeisenstraat een 33- jarige man uit Valkenswaard aan-gehouden. Een politiesurveillance zag daar een man in een geparkeerde auto zitten. Hij rookte een basepijpje. Bij controle bleek hij in het bezit te zijn van een bolletje coke. Tevens is bij de fouillering een mes aangetroffen. De man is overgebracht naar het politiebureau.

Eindhoven: Mishandeling
Vrijdagmorgen om 3.40 uur is op het Stationsplein een 23- jarige man uit Den Haag aange-houden. Daar had hij een 29- jarige man uit Eindhoven een kopstoot geven. Het slachtoffer liep daarbij een gebroken neus op. Hij moest voor behandeling daarvan naar het ziekenhuis. De verdachte is overgedragen aan de Koninklijke Marechaussee.

Eindhoven: Ongewenste vreemdeling
Vrijdagmorgen om 4.10 uur is op de Tongelresestraat een 34- jarige automobilist uit Eindhoven aangehouden. Een politiesurveillance zag dat hij daar door het roodlicht reed. Bij controle bleek de man niet in het bezit te zijn van een rijbewijs. Tevens stond hij gesignaleerd als ongewenste vreemdeling. De verdachte is overgedragen aan de Vreemdelingen Politie.

Eindhoven: Vernielers aangehouden
Vrijdagmorgen omstreeks 5.50 uur zijn op de Rik Woutersweg twee mannen, 19 en 20 jaar, uit Geldrop en Eindhoven aangehouden. Door getuigen was gezien dat zij even daarvoor een verkeerspaal op de kruising Rik Woutersweg Jan Sluytersweg hadden vernield. De gewaar-schuwde politie trof de mannen daar aan bij een afgebroken verkeerspaal. Tegen verdachten is proces-verbaal opgemaakt.

Eindhoven: Man geeft valse naam
Vrijdagmorgen omstreeks 6.45 uur zag een politiesurveillance-eenheid op de Boschdijk een au-tomobilist door het roodlicht rijden. Bij controle gaf de man een valse naam op. Hierop is de 20- jarige automobilist uit Eindhoven aangehouden. Tegen de man is proces-verbaal opge-maakt.

Helmond: Inbraak in bedrijf
Donderdag tussen 23.00 en 23.30 uur is er ingebroken in een bedrijf aan de Varenschut. Aan de achterzijde is een deur opengebroken. Onbekend of er iets vermist wordt.

Helmond: Alcohol
Vrijdagmorgen om 3.55 uur is op de Geldropseweg een 41- jarige automobilist uit Ratingen aangehouden. De man viel op door zijn slingerend rijgedrag. Bij controle bleek hij gedronken te hebben. Hij blies 1,25 pro mille. Hij kreeg een rijverbod van 6 uur en een proces-verbaal.

Budel: Diefstal auto
Donderdagavond omstreeks 19.00 uur zag een Bulander dat zijn beige personenauto, Opel Corsa 1600S Traveler, kenteken NT-97-XK, van de Tuinstraat verdwenen was.

Valkenswaard: Controle verlichting
Donderdagavond zijn op de Eindhovenseweg negen weggebruikers geverbaliseerd omdat zij geen of onjuiste verlichting voerden.

Veldhoven: Controle verlichting
Bij een verlichtingscontrole donderdagavond op de Sterrenlaan, Hagendorenseweg en Broek- weg kregen 6 weggebruikers een proces-verbaal voor het voeren van geen of onjuiste verlich-ting.

Veldhoven: Inbraak in woning
Donderdag tussen 13.15 en 23.00 uur is er ingebroken in een woning aan de Brembeek. Toe-gang tot de woning is verkregen na forcering voordeurslot. De woning is doorzocht, er wordt niets vermist.

Eersel: Bromfiets inbeslaggenomen
Vrijdagmorgen omstreeks 7.10 uur is op de Postelseweg een 19- jarige bromfietser uit Bergeijk gecontroleerd. Bij de controle bleek de bromfiets niet verzekerd, de constructiesnelheid te hoog en niet voorzien van deugdelijke remmen. Tevens was de bromfietser niet in het bezit van een bromfietscertificaat. De bromfiets is inbeslaggenomen. Tegen de bromfietser is proces-verbaal opgemaakt.