Politiebericht Flevoland

Datum nieuwsfeit: 02-12-2000

Politiebericht Flevoland: gehele regio 2-12-2000 Dagelijkse persberichten
Stafdienst Communicatie, H.Demmers tel. 06-53337514

Slachtoffer ongeval overleden in ziekenhuis
EMMELOORD - De 61-jarige vrouw uit Vollenhove die op 22 november betrokken was bij een ongeval en met ernstige verwondingen werd opgenomen in het dr. Janssenziekenhuis is gisteren aldaar aan haar verwondingen overleden. Bij het ongeval op 22 november jl. op de Vollenhoveweg in Marknesse waren meerdere gewonden. Een 25-jarige automobilist (uit Vollenhove), zijn 61-jarige moeder (ook uit Vollenhove) en zijn 18-jarige vriendin (uit Meppel). De aanrijding ontstond toen een vrachtwagen, bestuurd door een 53-jarige man uit Nijkerk (Gld) achteruit een erf opdraaide. Alhoewel alle verlichting van de vrachtwagen functioneerde (ook de zijverlichting) zag de 25-jarige bestuurder de vrachtwagen waarschijnlijk niet en reed tegen de oplegger. De 61-jarige vrouw raakte bekneld en werd door de brandweer uit de auto gehaald. Zij werd per ambulance overgebracht naar het Dr. Jansenziekenhuis in Emmeloord.

Mishandeling
ZEEWOLDE - Een 20-jarige man uit Zeewolde werd gisteravond aangehouden voor mishandeling van een 16-jarige Zeewoldenaar. De 16-jarige zou op het Flevoplein zonder aanleiding in zijn gezicht geslagen zijn en liep daarbij letsel op. De 20-jarige werd voor verhoor ingesloten en kreeg proces-verbaal.

ALMERE - Een 36-jarige vrouw en haar 30-jarige vriend beiden uit Almere werden gisteravond aangehouden en ingesloten. Dat gebeurde n.a.v. een melding dat er in de Venraystraat een auto en een woning werden vernield. Bij de komst van de politie bleek dat de ex-vriend van de vrouw, een 37-jarige Almeerder de vernielingen had gepleegd en haar tevens had mishandeld. Hij was er vervolgens vandoor gegaan. In de woning trof de politie een weedplantage aan met ruim 500 planten. Alle planten zijn vernietigd en ander materiaal werd in beslag genomen.

Gaslek
LELYSTAD - Een groot gaslek ontstond er bij het sportcomplex De Koploper, aan de Badweg. Dat gebeurde toen gisterochtend (ong. 10.45 uur) een graafmachine een gasleiding stuk trok. Door de brandweer werden maatregelen genomen om ontploffing tegen te gaan. De NUON sloot de gastoevoer af en door de politie werd de omgeving van het zwembad afgesloten. In het belang van de aanwezigen werd het zwembad gesloten. Daarvoor moesten zo(n 250 kinderen en volwassen het bad verlaten. Rond 11.30 uur was de situatie weer onder controle en kon het bad weer worden geopend voor het publiek.

Verkeersongevallen
LELYSTAD - Een 45-jarige vrouw uit Lelystad liep gisteravond (21.15 uur) onbekend letsel (niet ernstig) op bij een aanrijding met haar personenauto. Dat gebeurde toen zij, rijdende op de Zuigerplasdreef, in botsing kwam met een personenauto op de kruising Agoraweg. De op de Agoraweg rijdende bestuurder een 41-jarige man eveneens uit Lelystad had de auto van de vrouw niet gezien omdat zij zonder verlichting reed. Door personeel van de GGD werd de vrouw ter plaatse behandeld.

DRONTEN - Een 27-jarige Drontenaar veroorzaakte afgelopen nacht onder invloed een eenzijdig ongeval. Hij reed met zijn personenauto tegen een boom op de Fazantendreef. De man bekende alcohol te hebben gedronken, zijn rijbewijs werd ingevorderd. Hij werd vervoerd met klachten over zijn arm en schouder naar het Zuiderzeeziekenhuis in Lelystad. Daar werd tevens van hem een bloedproef genomen.

Rondhangende jeugd
DRONTEN - Zeven jongeren werden gisteravond bekeurd (per persoon 80 gulden boete) omdat zij rondhingen en alcohol gebruikten in een portiek van de school Het Wilgerijs, aan de Lancasterdreef. Voor deze overtredingen werden de jongeren door de politie al vaker gewaarschuwd. Eén van hen, een 17-jarige Drontenaar, zorgde ervoor dat een flesje bier in splinters viel en beledigde de politie toen hij de opdracht kreeg de rommel op te ruimen. Hij werd aangehouden en overgebracht naar het bureau.