MSN zendt 'The Three Tenors Christmas Concert' uit

Datum nieuwsfeit: 03-12-2000
MSN zendt 'The Three Tenors Christmas Concert' uit op zondag 3 december

Wereldpremière van bijzonder Kerstconcert op Internet

Schiphol-Rijk, 1 december 2000 - In samenwerking met www.onlineclassics.com verzorgt MSN.nl op 3 december a.s. om 20.00 uur de uitzending van The Three Tenors Christmas Concert'. Het in Wenen opgenomen concert van de drie populairste tenoren ter wereld - José Carreras, Plácido Domingo en Luciano Pavarotti - is de wereldpremière op Internet. De tenoren brengen op het uitzonderlijke evenement ter gelegenheid van Kerstmis niet alleen liederen zoals White Christmas, Tu Scendi Dalle Stelle, Jingle Bells en Adeste Fideles ten gehore, maar ook twee composities van Plácido Domingo, die hij speciaal voor deze gelegenheid heeft geschreven. De drie tenoren worden begeleid door het Weens Synfonieorkest onder leiding van Steven Mercurio.

MSN, de populairste Microsoft-website voor consumenten, gaat het concert via 13 van de 16 locale sites - waaronder Nederland - in Europa uitzenden. Maar ook wereldwijd zullen gebruikers via MSN het concert kunnen volgen. Op www.msn.nl/threetenors.asp is meer informatie over het evenement te vinden. Het concert blijft in elk geval tot 6 januari 2001 online beschikbaar.

MSN brengt het concert in samenwerking met onlineclassics.com, een vooraanstaand uitzender van uitvoerende kunst op Internet. Op de www.onlineclassics.com, is meer dan 150 uur aan audiovisuele uitvoeringen van opera, klassieke muziek, theater, dans en musicals beschikbaar. Elke week wordt nieuw materiaal toegevoegd.

"We zijn blij met de mogelijkheid om de uitvoerende kunst van Online Classics aan onze gebruikers te presenteren via ons MSN Live Channel," zegt Annebelle van der Kloet, Marketing Manager van MSN. "We bevinden ons in een positie om onze gebruikers bijzonder entertainment te bieden en MSN heeft al een aantal succesvolle Internet-evenementen uitgezonden voor een recordpubliek. Voorbeelden hiervan zijn de concerten van Madonna, Paul McCartney en Robbie Williams."

Over MSN en MSN.NL
MSN.NL is een geïntegreerd netwerk van informatie en diensten dat consumenten helpt om meer uit het web te halen, overal, altijd en met elk apparaat. MSN is de populairste bestemming op het Internet, met wereldwijd maandelijks 201 miljoen unieke bezoekers. Het is beschikbaar in 33 gebieden en in 17 talen, waarmee MSN een breder bereik heeft dan enig andere portal op het web. MSN.NL trekt maandelijks 1,9 miljoen unieke bezoekers. MSN.NL biedt uitgebreide en gemakkelijk te gebruiken voorzieningen voor het alledaags gebruik van het web, zowel voor beginnende als voor geavanceerde gebruikers. Tot de kosteloze diensten van MSN.NL behoren MSN Hotmail, 's werelds grootste e-mailsysteem; MSN Zoeken, de veelgebruikte zoekmachine, en de populaire instant messaging-dienst MSN Messenger Service. MSN Nederland is te vinden op www.msn.nl.

Voor meer informatie:
Microsoft B.V., Michiel Gosens, Public Relations Manager, telefoon: +31 (0)20 - 500 12 74 of Monogram Communication Strategies (MCS) BV, Perlita Fränkel, telefoon: +31 (0)23 - 562 82 08.