Politiebericht Flevoland

Politiebericht Flevoland: gehele regio 3-12-2000 Dagelijkse persberichten
Stafdienst Communicatie, H.Demmers tel. 06-53337514

Mishandeling
LELYSTAD - Een 44-jarige vrouw uit Lelystad werd gistermiddag met onbekend letsel overgebracht naar het Zuiderdzeeziekenhuis. De vrouw was op de markt (Agorahof) aangevallen door een echtpaar uit Lelystad, en geschopt en geslagen. Beiden, een 42 jarige man en zijn 31-jarige vrouw werden in de loop van de middag aangehouden en overgebracht naar het bureau. Een langlopende ruzie tussen beide partijen blijkt de oorzaak van de mishandeling te zijn. Proces-verbaal werd tegen hen opgemaakt.

Rijden onder invloed
ALMERE - Een 49-jarige bestuurder uit Almere werd gisteravond aangehouden in verband met zijn rijgedrag. Dat gebeurde op de Hogering waar de man niet stopte voor het rode verkeerslicht. Hij bleek onder invloed van alcohol en kwam tot 1.9 promille bij de ademanalyse. Zijn rijbewijs werd ingevorderd. Een 31-jarige man uit Almere raakte afgelopen nacht zijn rijbewijs kwijt bij een controle op de Cinemadreef. Hij kwam tot 1.4. promille bij de ademanalyse.

LELYSTAD - Een 81-jarige bestuurder uit Dronten parkeerde zijn personenauto gistermiddag op de Ziekenhuisweg tegen een ander auto (alleen materiële schade). De man bleek onder invloed en werkte niet mee aan de ademanalyse. Zijn rijbewijs werd ingevorderd. Een 32-jarige bestuurder uit Lelystad reed op een parkeerplaats aan de Middenweg eveneens tegen een andere auto. Hij kwam tot 1.3 promille bij de ademanalyse. Ook een 47-jarige Lelystedeling kreeg als bestuurder van een personenauto proces-verbaal. Dat gebeurde gisteravond op het Bastion. Hij kwam bij de ademanalyse tot 0.9 promille.

DRONTEN - Een 17-jarige bromfietser werd omdat hij geen helm droeg afgelopen nacht aangehouden op de Noord. Hij bleek onder invloed en kwam bij de ademanalyse op 0.8 promille.

URK - Een 24-jarige Urker en een 30-jarige bestuurder uit Wieringerwerf waren beiden betrokken bij een aanrijding met alleen materiële schade op de kruising Wijk 8 met de P. Romkesstraat. Dat gebeurde gisteravond en daarbij werd de Urker aangehouden voor rijden onder invloed. Hij kwam bij de ademanalyse tot 0.7 promille. Ook een 43-jarige bestuurder van een bestelauto werd afgelopen nacht aangehouden. Hij reed over de Roggebot en kwam bij de ademanalyse tot
1 promille.

Aanhouding diefstal heterdaad
DRONTEN - Een 25-jarige man uit Lelystad werd gistermiddag aangehouden op de Schans voor poging tot diefstal. Hij probeerde een GSM te stelen van een 20-jarige Drontenaar en raakte daarmee in gevecht. De 25-jarige die ook nog gesignaleerd stond voor een straf van 29 dagen kreeg proces-verbaal en werd vervolgens direct ingesloten.

Autobrand
ALMERE - De auto van een 23-jarige bestuurder uit Zaandam ontbrandde gisteravond spontaan toen hij over de Hogering reed. Even daarvoor haperde de dashboard verlichting en direct daarna ontstond er brand onder de motorkap. De brandweer bluste de auto die zwaar beschadigd werd weggesleept door een bergingsbedrijf.