Politiebericht Limburg-Zuid: Maastricht

Datum nieuwsfeit: 03-12-2000

Politiebericht Limburg-Zuid: Maastricht 3-12-2000 Persberichten district Sittard
Zondag 3 december 2000 (HP)

Susteren, woninginbraak:
Op zaterdag 2 december 2000 heeft tussen 16.00 en 23.45 uur een inbraak plaatsgevonden in een woning aan de Maasheuvel in Roosteren. De bewoners sloten bij het verlaten van hun woning in de middaguren alles goed af en bemerkten toen zijn in de late avonduren bij hun woning terug keerden dat zij het slachtoffer waren geworden van een inbraak. De schuifpui van de woning bleek geforceerd te zijn waardoor de inbreker zich de toegang had verschaft. De woning werd geheel doorzocht. De inhoud van vele laden en kasten werd op de grond gegooid. Ontvreemd werden een kamrecorder en een fotocamera. De benadeeld heeft van de inbraak aangifte gedaan.

Geleen, woninginbraak:
Tijdens een korte afwezigheid van de bewoners heeft zaterdagavond 2 december 2000 in een woning aan de Seringenstraat in Geleen een inbraak plaatsgevonden. De toegang tot de woning werd mogelijk gemaakt nadat de inbreker een kelderraam forceerde. Eenmaal binnen doorzocht de inbreker de gehele woning. Ontvreemd werden onder andere een videorecorder en een videocamera. De bewoners hebben van de diefstal aangifte gedaan.

Sittard, straatroof verijdeld:
Een 41 jarige inwoonster van Sittard werd zaterdagmiddag 2 december 2000 het slachtoffer van een straatroof die werd verijdeld door kordaat optreden van het slachtoffer en enkele omstanders. Het slachtoffer stond zaterdagmiddag omstreeks 16.45 uur bij een parkeerautomaat op de Brugstraat in Sittard. Zij wilde juist geld uit haar beurs pakken om het parkeren te betalen. Zij werd verrast door een langs rijdende fietser die haar beurs uit haar handen trok. Het slachtoffer reageerde echter snel en pakte de bagagedrager van de fiets vast en begon daaraan te trekken, waardoor de straatrover niet meer weg kon fietsen. Omdat ook omstanders zich gingen bemoeien met de situatie moest de straatrover de beurs achterlaten. Toen hij echter bemerkte dat hij het onderspit ging delven trok hij plotseling een mes onder zijn kleding vandaan waarmee hij dreigde te steken. Hij sprong daarna op zijn fiets en verdween. Tijdens zijn vlucht reed hij ook nog tegen een auto op die daardoor schade opliep. Het slachtoffer heeft van de straatroof en de bedreiging bij de politie aangifte gedaan.

Sittard, straatroof:
Een 15 jarige inwoonster van Sittard is zaterdag 2 december 2000 door een onbekend gebleven man bedreigd met een mes waarbij zij haar beurs heeft moeten afgeven.
Het slachtoffer liep zaterdag in de vroege avonduren over de Deken Tijssenstraat in Sittard. Toen zij de straat overstak werd zij geconfronteerd met een fietser die haar aansprak en meteen met een mes bedreigde. De man eiste haar beurs op. Het slachtoffer gaf de beurs af waarop de straatrover wegfietste in de richting van de Dr. Nolenslaan. Zij heeft kort daarna bij de politie aangifte gedaan. De politie sluit niet uit de beide straatroven (Brugstraat en Deken Tijssenstraat) gepleegd zijn door dezelfde dader. Beide signalementen van de daders hebben een aantal overeenkomsten. Er wordt een onderzoek naar ingesteld.

Geleen, autobrand:
Zaterdagavond 2 december 2000 heeft een autobrand plaatsgevonden op de Burgemeester Lemmensstraat in Geleen. De 18 jarige automobilist uit Geleen werd kort voor middernacht plotseling geconfronteerd met rook welke onder de motorkap vandaan kwam. Toen hij daarop zijn auto tot stilstand bracht sloegen meteen de vlammen naar buiten. Hij kon zonder kleerscheuren zijn auto verlaten. De gewaarschuwde brandweer bluste de brand maar kon niet voorkomen dat de auto vrijwel totaal schade heeft opgelopen. De brandweer heeft na het wegslepen van de auto door een bergingsbedrijf het verontreinigde wegdek schoon moeten maken.