Lycos Europe stapt over op 'power brand strategie'

Datum nieuwsfeit: 04-12-2000
LYCOS EUROPE STAPT OVER OP "POWER BRAND STRATEGIE" NA OVERNAME VAN SPRAY NETWORK

* De focus van de "power brand" strategie en marketing komt te liggen op het leidende portal merk in elk land, en op Lycos als overkoepelend merk in heel Europa

* De organisatie van het nieuwe bedrijf zal versterkt worden door de integratie van bedrijfsfuncties zoals marketing, sales en productontwikkeling

* Aanvullende synergieŽn zullen gerealiseerd worden door middel van integratie van lokale kantoren in een team per land

Haarlem, 4 december 2000 - Lycos Europe en Spray Network zijn anderhalve maand na de afronding van de overname van Spray Network klaar met het plan voor de integratie van de twee bedrijven. Dit plan volgt de "power brand" strategie dat gepresenteerd werd tijdens de aankondiging van de Spray overname.

Lycos Europe is hard op weg om de leidende portal in Europa te worden. De focus komt te liggen op de brand en marketing activiteiten van het leidende portal merk in elk land. In midden- en zuid-Europa is dat Lycos. In Zweden en Noorwegen is dat Spray en in Denemarken Jubii. Caramail, SprayDate, HotBot, Comundo en Tripod zullen als sub-branded producten de portal ondersteunen.

De marketing, sales en productontwikkeling krachten zullen worden gebundeld om een sterk geheel te vormen. Grote synergetische effecten zullen worden verwacht door de integratie van de technologische back-ends in een algemeen platvorm. Op lokaal niveau zullen synergieŽn worden gerealiseerd door de lokale kantoren samen te voegen in ťťn team per land.

Het combineren van het management en het opzetten van de vernieuwde Lycos Europe organisatie zal het komende halfjaar worden afgrond. De kantoren van Spray Duitsland zullen verhuizen naar het Lycos Europe hoofdkantoor in GŁtersloh.

Als gevolg van de recente aankondiging van de overname van Multimania, de Franse internet community, zal Lycos Europe de leidende Europese portal zijn. Dit is gebaseerd op omzet (§71.6 miljoen pro forma voor het financiŽle jaar tot juni 2000), maandelijkse page views (1.1 miljard), en unieke en geregistreerde gebruikers (respectievelijk 21 en 19 miljoen).

Voor meer informatie (niet ter publicatie):

Lycos Europe Hšberlein & Mauerer AG
Dr. Ingo Rapold Antony Newton/Susanne Larbig
Carl-Bertelsmann-Str. 29 Franz-Joseph-StraŖe

33311 GŁtersloh 80801 Munich
Tel: 0049-5241-80 41630 Tel: 0049-89-38108101/103 Fax: 0049-5241-80 66970 Fax: 0049-89-38108150
ingo.rapold@lycos-europe.com (antony.newton@haebmau.de)