Jeruzalem Bijbel Centrum jubileert

Datum nieuwsfeit: 04-12-2000

Amersfoort, 4 december 2000

Jeruzalem Bijbel Centrum jubileert

NIJKERK Het Jeruzalem Bijbel Centrum (JBC) in Nijkerk bestaat 25 jaar. Het JBC is de Nederlandse dochter van het AMI-Centrum voor Bijbelstudie en Onderzoek te Jeruzalem, dat wordt geleid door de Israëliër Shlomo Hizak.

De Nederlandse stichting werd 25 jaar geleden opgericht, ter ondersteuning van het werk in Jeruzalem. Doel van de stichting is het geven van onderwijs en voorlichting over Israël, om zo een bijdrage te leveren aan een beter begrip en wederzijdse waardering tussen Joden en christenen.

"Een brug slaan tussen Joden en christenen is helaas nog steeds nodig", stelt JBC-directeur Ruud Koekoek. "Het blijkt steeds weer, dat veel christenen een totaal verkeerd beeld hebben van Joden. Daarom zijn de speciale seminars in Jeruzalem en de conferenties in Nederland en andere landen zo geweldig belangrijk."

Naast bijbelstudie en bijbelverspreiding met name in Wit-Rusland, de Oekraïne en Ethiopië houdt het JBC zich bezig met de ondersteuning van verschillende projecten. Tevens verzorgt het kantoor in Nijkerk de vertaling en publicatie van de uitgaven van het AMI-Centrum in Jeruzalem.

Ter gelegenheid van het 25-jarig bestaan publiceert het Jeruzalem Bijbel Centrum deze maand een extra dik jubileumnummer van zijn maandelijke nieuwsbrief, met daarin onder meer een terugblik op de afgelopen jaren.

Voor meer informatie: JBC, Ruud Koekoek, tel. 033-2459528 (email: (rgckoekkoek@cs.com)). Website: ami-nl.com.