Na 1 jaar al sterke basis voor Karma Distribution

Datum nieuwsfeit: 04-12-2000
Persbericht Karma Distribution

NA ééN JAAR AL STERKE BASIS VOOR KARMA DISTRIBUTION

Zwitserland, november 2000 - Karma Distribution, de toonaangevende pan-Europese distributeur van PC-componenten, vierde haar éénjarig bestaan met een verwachte omzet van $750 miljoen en goede bedrijfsvooruitzichten voor 2001.

De geslaagde omslag van Karma Distribution toont aan dat het bedrijf, precies een jaar na de Management Buy-Out van CHS Electronics, een van de grote successen binnen de industrie is.

Country managers van de vroegere Karma International divisie van CHS Electronics hebben een nieuwe distributeur voor PC components opgezet met Europese ambities: Karma Distribution. De nieuwe organisatie startte in november 1999 in een geselecteerd aantal landen binnen de EMEA-regio als distributeur van PC-componenten.

Op dit moment bedient Karma Distribution 20 landen; zij biedt een brede reeks PC-componenten. De omzet steeg met 22% in vergelijking tot 1999 - voor het komende jaar wordt gestreefd naar een stijging van 38%.

Karma Distribution is nu de onbetwiste leider als toeleverancier van PC-componenten binnen de EMEA-regio. Er wordt een bedrijfsmarge gehaald die voortdurend uitkomt boven het industriegemiddelde. Karma Distribution is overtuigd van haar bedrijfsmodel en gelooft sterk in de gekozen structuur waarbinnen lage kosten centraal staan.

Andrew Chandler, Executive Director van Karma Distribution, een volledig onafhankelijke distributeur, stelde: "Karma Distribution is blij dat het haar eerste verjaardag kan vieren met uitstekende bedrijfsresultaten. Een jaar geleden zijn we een andere weg ingeslagen en sindsdien zijn wij vooruit blijven kijken."

"Dankzij onze voortdurende leidende rol als distrubuteur van PC-componenten binnen de EMEA-regio kijkt Karma Distribution vol vertrouwen en met hoge verwachtingen naar het volgende jaar."

EINDE

Over Karma Distribution
Karma Group, gevestigd in Nederland, is een vooraanstaande distributeur van toonaangevende componenten en randapparatuur in Europa and Aszie. Het bedrijf biedt haar diensten aan via volledig eigen vestigingen en heeft 500 medewerkers. Karma heeft kantoren in 20 landen te weten: Oostenrijk, Belgie, Kroatie, Tsjechische Republiek, Frankrijk, Duitsland, Griekenland, Hong Kong, Italie, het Midden Oosten, Nederland, Polen, Portugal, Rusland, Singapore, Slowakije, Spanje, Zwitserland, Turkije, Verenigd Koninkrijk. De bedoeling is verder uit te breiden, verhoging van de uitstekende verwerking en winstgevende groei.

Voor redactionele informatie:

Lale Yolcu