Samenwerking Bull met Penguin Computing in Linux-producten

Datum nieuwsfeit: 04-12-2000

Persbericht

Bull gaat samenwerken met Penguin Computing om complete Linux-oplossingen te leveren in Europa

Amsterdam, november 2000 - Bull N.V. en de belangrijkste leverancier van betrouwbare Linux-systemen voor Internet, Penguin Computing Inc., kondigen aan dat ze een akkoord hebben ondertekend waarmee ze hun samenwerking voor het leveren en ondersteunen van Linux-producten willen voortzetten. Deze samenwerking moet beide ondernemingen in staat stellen hun Linux-verkoopstrategie te versterken. Het zal tevens een belangrijk element zijn in de algemene strategie van Bull voor het leveren van beveiligde e-business-oplossingen. Om zijn internationale ontwikkeling te versterken, heeft Bull onlangs geparticipeerd in een kapitaalsverhoging van Penguin Computing.

De samenwerking zal in eerste instantie vooral gericht zijn op de dienstverlening, ondersteuning en het leveren van de oplossingen van Penguin Computing in Europa door Bull. Voorts zijn beide ondernemingen ook van plan hun samenwerking uit te breiden tot de productie en logistiek van op Linux gebaseerde oplossingen.

Bull levert momenteel een compleet aanbod diensten aan Linux-gebruikers. Dit bestaat uit advies, het integreren van applicaties en technologieën, de ondersteuning van toepassingen en infrastructuren en telefonische Linux-support. Linux-gebruikers zijn verzekerd van de nodige expertise en ervaring in Europa op het gebied van ontwikkeling, integratie en services voor open systemen.

Over Penguin Computing
Penguin Computing Inc. (www.penguincomputing.com) is de belangrijkste leverancier van betrouwbare Linux-systemen voor internetservice. Penguin Computing is een onderneming met privé-kapitaal die in 1998 werd opgericht door Sam Ockman, actief lid van de Linux-gemeenschap en een vurig bepleiter van de open broncode. De onderneming is gevestigd in San Francisco, Californië (VS).
Linux, een UNIX-versie met open broncode, wordt steeds populairder als besturingssysteem voor servers. Industrie-onderzoekers verwachten dat de markt van de Linux-servers in 2003 goed zal zijn voor 5,7 miljard dollar.

Groupe Bull
Bull is een internationaal IT-bedrijf met vestigingen in meer dan 100 landen. In 1999 behaalde Bull een omzet van 3,8 miljard euro. Bull heeft een ruim aanbod oplossingen voor e-commerce en Internet, die zich concentreren rond drie gebieden:
. integratie-oplossingen, dankzij een ruime expertise in consultancy en integratie van systemen,
. infrastructuur-oplossingen die een hoge beschikbaarheid en veiligheid bieden dankzij een uitgebreide kennis van systemen en een ruim aanbod aan servers (GCOS, Unix en Intel), software voor het administratief- en beveiligingsbeheer van netwerken en smartcards. . oplossingen voor informatiebeheer en IT-ondersteuning

Bull is in Nederland gevestigd aan de Hogehilweg 21, 1101 CB Amsterdam-Zuidoost, tel 020 - 430 26 11. Voor meer informatie kunt u ook terecht op het web: www.bull.com, www.bull.be en voor informatie betreffende smartcards op www.cp8.bull.net .

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:
Creative Strategies, Brigitte Lagrou Groupe Bull, Jan Aerts Streekbaan 196 Hogehilweg 21
1800 Vilvoorde (België) 1101 CB Amsterdam-Zuidoost (Nederland)
Tel: +32 (0)2 267 41 60,
fax:+32 (0)2 267 12 89 Tel: +31 (0)20 430 26 11, fax: +31 (0)20 430 29 17