Politiebericht Limburg-Noord: Venlo

Datum nieuwsfeit: 04-12-2000

Politiebericht Limburg-Noord: Venlo 4-12-2000
Mediaberichten maandag 4 december 2000 (tot 16.00 uur)

ST.JOOST: 22 Snelheidsovertredingen

ST.JOOST Bij een snelheidscontrole op de Hingenderstraat in St.Joost heeft de politie maandagmorgen tussen 07.45 en 09.00 uur 22 automobilisten bekeurd wegens overschrijding van de maximum snelheid van 50 km/u. Tijdens de controle werden 198 autos gecontroleerd. De hoogst gemeten snelheid bedroeg 76 km/u.

VENLO: 3 Aanhangwagens gestolen

VENLO Onbekenden hebben afgelopen weekeinde vanaf een bedrijfsterrein aan de Straelseweg in Venlo drie aanhangwagens gestolen. De onbekende dieven wisten op het terrein te komen door een paal uit de omheining te verwijderen. Daarna gingen ze er vandoor met een enkelassisge aanhangwagen en twee tandem-assers. De aanhangwagens waren nog nieuw en onbeladen. De waarde van de buit bedraagt, inclusief schade aan de omheining, bijna zesduizend gulden.

SWALMEN: 730 Snelheidsovertredingen

SWALMEN In de periode van 6 november t/m 3 december zijn aan de Rijksweg in Swalmen 730 snelheidsovertredingen geconstateerd. De automatische registratie-apparatuur is geplaatst in het kader van het project Samen Minder. Terplaatse mag 50 km/u worden gereden. De hoogst geregistreerde snelheid is niet bekend. Hardrijders hebben via een oplichtend bord U rijdt te hard kennis kunnen nemen van hun overtreding.

VENLO: 399 PVs StraatMaat

VENLO Het project StraatMaat heeft in de periode 27 november tot en met 3 december 399 processen-verbaal opgeleverd. Veruit de meeste bonnen werden uitgedeeld wegens parkeerovertredingen (148), gevolgd door de categorie bromfietsers, die 71 bekeuringen kregen wegens het niet voeren van de voorgeschreven verlichting. Slechts één bromfietser werd bekeurd wegens het rijden in een voetgangersgebied. De overige bekeuringen werden opgemaakt voor feiten als: bromfietsers zonder bromfietscertificaat (13), het niet dragen van een bromfietshelm (21) en een te groot vermogen op de bromfiets (19).