Online kantoor contactoffice nu ook in Nederland

Datum nieuwsfeit: 04-12-2000
Europees on line kantoor ContactOffice nu ook in Nederland

Amsterdam, 04-12-2000
Vandaag wordt ContactOffice.nl gelanceerd. Deze site is niet alleen een gratis, professioneel on line kantoor met de bekende diensten en producten, zoals een agenda, adresboeken, beheer van documenten, webmail en telefoonoproepen, maar ook en vooral een virtuele ontmoetingsplaats voor het Midden- en Kleinbedrijf, een on line business center en een bron van bedrijfsinformatie. Het snelste en meest intuïtieve virtuele kantoor is via de dot com site al beschikbaar, ook in het Frans en in het Engels. In België, Frankrijk en recentelijk ook in Engeland is reeds een nationale site gelanceerd. Duitsland en de Scandinavische landen volgen binnenkort. ContactOffice rekent in 2001 op 150.000 gebruikers in Europa.

In België, waar ContactOffice al sinds februari 2000 op internet te vinden is, telt het
on line kantoor inmiddels meer dan 25.000 gebruikers. In Nederland bestaat het al sinds enige tijd onder de naam Mobile Office via ZDNet, een populaire technologiesite. Voor ContactOffice.nl wordt gemikt op 30.000 gebruikers aan het eind van volgend jaar.

Bedrijfsinformatie en e-business
Een bezoeker kan binnen een minuut een eigen virtuele werkruimte creëren. Die persoon kan vervolgens ook groepen creëren en binnen zo'n groep samenwerken, contacten onderhouden en activiteiten organiseren. De capaciteit van alle diensten kan onbeperkt worden uitgebreid, waarvoor dan echter wel een bedrag verschuldigd is.

Daarnaast is ContactOffice een bron van bedrijfsinformatie en wil het op termijn uitgroeien tot een platform voor e-business voor B2B-transacties. De on line werkruimte biedt ook toegang tot een omvangrijke databank van bedrijven in verschillende landen en een index van websites uit verschillende sectoren. Binnenkort staan ook solvabiliteitsrapporten en jaarverslagen ter beschikking. Een nieuwsdienst meldt voortdurend actualiteiten uit politiek en economie. De WAP-versie, die alle diensten rechtstreeks toegankelijk maakt via de mobiele telefoon staat gepland voor begin 2001. De diensten zelf worden binnenkort uitgebreid met een aankoopcentrale, een markt voor professionele diensten, een veiling voor producten en diensten enzovoort.

Via ContactOffice kan sinds kort een eigen webmail aangemaakt worden en bestaat de mogelijkheid tot gratis synchronisatie met alle PIM-systemen (Personal Information Management), zoals Microsoft Outlook, Windows CE, Lotus Organizer, Palm OS en Psion. Gebruikers kunnen dus voortaan op hun eigen contactoffice-mailadres e-mails ontvangen, versturen en beheren. Daarnaast kunnen ze gegevens van hun eigen emailsysteem of palmtop synchroniseren met de ContactOffice-tools.

Bronnen van inkomsten
ContactOffice is een ASP (Application Service Provider), die zijn diensten aanbiedt aan het MKB in Europa. De inkomsten van het bedrijf komen voort uit vier bronnen: Doelgerichte reclame, abonnementsgelden, licentiebijdrage en inkomsten uit e-commerce. E-commerce zal naar alle waarschijnlijkheid de belangrijkste inkomstenbron worden. De abonnementsgelden betreffen leden die het extra dienstenpakket nemen. De licentiebijdrage wordt geheven op integratie van tools in de belangrijkste portaalsites en ISP's via gebundelde licenties.

END
Over ContactOffice (www.contactoffice.com)
ContactOffice is het eerste pan-Europese, gratis en professionele kantoor op internet. De website biedt tegelijk een on-line organiser (agenda (ook via SMS), adresboek, takenbeheer, opslag van documenten, telefoonberichten, enz.), een reeks professionele diensten (listings, formulieren, vertalingen, nieuws), een webmail en synchronisatiemogelijkheden met verschillende PIM-systemen. Daarnaast is ContactOffice een commercieel platform en wil het uitgroeien tot het eerste Europese on-line businesscenter. Alle toepassingen zijn verwerkt in een drietalige en gebruiksvriendelijke interface. ContactOffice richt zich in de eerste plaats op het MKB, SOHO's (Small Office Home Office) en zelfstandigen. De gratis basisversie vereist alleen een browser en een internetaansluiting.

ContactOffice, Patrick de Schutter, Oude Vijversstraat 55, 1190 Brussel, Tel: +32 (0)2 340 32 32,
Fax: +32 (0)2 3 40 32 37, e-mail: (patrick@contactoffice.com).

Nadere informatie voor de redactie:
NewsEngine PR Nederland (www.newsenginepr.com), Sandra Strotkamp, Tel: (020) 567 21 70
Fax: (020) 567 21 77, e-mail: (sandra.strotkamp@newsenignepr.com) NewsEngine PR België, Johan De Brabandere, Tel: 32 32 37 23 24 Fax: 32 32 37 23 25, e-mail: (johan.debrabandere@newsenginepr.com) Ref.:NET0004-8B91E