Aangepaste overeenkomst tussen KLM en Eurowings

KLM

AANGEPASTE OVEREENKOMST TUSSEN
KLM EN EUROWINGS

AMSTELVEEN, 4 december 2000 KLM en Eurowings zijn overeengekomen dat de KLM de volledige commerciële verantwoordelijkheid neemt voor de 27 vluchten die Eurowings dagelijks uitvoert tussen Schiphol en bestemmingen in Duitsland. Vanaf 26 maart 2001 zullen deze vluchten dan ook alleen nog onder KL/NW-vluchtnummers worden aangeboden.

KLM cityhopper zal vanaf 26 maart a.s. de vluchtuitvoering op de route Amsterdam-Bremen v.v. voor haar rekening nemen met een Fokker 50-vliegtuig. Andere routes zullen daarna gefaseerd van Eurowings worden overgenomen, waarbij de aanwezigheid van het KLM-blauwe "brand" op de Duitse markt verder wordt versterkt. Het is te voorzien dat de vluchtuitvoering door Eurowings op vluchten naar en vanuit KLM-bestemmingen in Duitsland uiterlijk in het winterseizoen 2002/03 geheel zal zijn beëindigd.

In de zomerdienst 2001 blijft de KLM de vluchten uitvoeren tussen Amsterdam en Frankfurt, München, Berlijn en Hamburg. KLM cityhopper zal de diensten tussen Amsterdam en Bremen vliegen. De vluchtuitvoering tussen Amsterdam en Düsseldorf, Keulen, Stuttgart, Neurenberg en Hannover wordt in de zomer 2001 door Eurowings verzorgd.

KLM heeft in het kader van de netwerkrationalisatie besloten de vluchten tussen Amsterdam en de bestemmingen Dortmund, Münster en Paderborn op 1 maart 2001 te beëindigen.

De volledige Flying Dutchman-service blijft op alle bovengenoemde vluchten van toepassing; ongeacht welke maatschappij de vluchtuitvoering verzorgt.

AMS/DR/BK

CORPORATE COMMUNICATIONS (AMS/DR)