Koppelbijeenkomst voor Europese partners sensortechnologie

Bron: Senter
Senter

Persbericht van Senter Internationaal

Koppelbijeenkomst voor Europese partners in sensortechnologie

Den Haag, 21 september 2000 - Bedrijven en onderzoeksinstellingen uit Europa die een partner in sensortechnologie zoeken, kunnen terecht op het Brokerage Event 'Sensortechnology in European industry'. Dit evenement zal worden gehouden op 4 en 5 december 2000 in Elsinore Denemarken, op initiatief van het 'Danish Agency for Trade and Industry' en in nauwe samenwerking met het Danish Sensor Technology Center en EUREKA.

Tijdens de koppelbijeenkomst krijgen de deelnemers alle kans om een geschikte samenwerkingspartner te vinden. Het evenement is bedoeld voor bedrijven en onderzoeksinstellingen uit Europa die op zoek zijn naar partners om samen innovatieve sensortechnologieprojecten te ontwikkelen. Zowel het MKB als grote bedrijven zijn welkom. Uit eerdere Brokerage Events zijn talloze internationale R&D-projecten voortgekomen.

Het programma
Het programma van het Event bestaat uit presentaties over ontwikkelingen op sensortechnologiebied en workshops over thema's als 'sensoren voor de voedingsmiddelenindustrie' en 'nieuwe materialen voor sensoren'. Ook kunnen deelnemers één op één gesprekken voeren met potentiële partners. Bezoekers krijgen ook informatie over mogelijke subsidies voor internationale R&D-projecten. Het programma is erop gericht om samenwerkingsprojecten van de grond te krijgen. Deelnemers krijgen van EUREKA begeleiding om partners te vinden.
Deelname aan het Brokerage Event kost EUR 150. Belangstellenden kunnen zich aanmelden tot 16 oktober 2000. Om een geschikte partner tijdens de bijeenkomst te kunnen vinden, is het noodzakelijk dat belangstellenden hun projectideeën aangeven, evenals de expertise die zij vragen of aanbieden. Meer informatie is te verkrijgen op de website www.sensortec.dk of bij Senter Internationaal, telefoon (070) 361 0311. Hier kunnen belangstellenden een brochure met gedetailleerde informatie opvragen.

Senter is een agentschap van het Ministerie van Economische Zaken, dat overheidsbeleid uitvoert op het terrein van technologie, energie, milieu, export en internationale samenwerking. Doelstelling hierbij is het duurzaam versterken van de positie van bedrijfsleven en kennisinstellingen in ons land. Senter Internationaal is een onderdeel van Senter, dat bedrijven adviseert en informeert over financiële ondersteuning bij export, investeringen en internationale samenwerking.

Noot voor redacties