Biedingsberichten Buhrmann voor Ahrend en Samas beschikbaar

Bron: Buhrmann

Datum4 december 2000
Nummer032

Not for release, publication or distribution, in whole or in part, in or into the United States, Germany, Canada, Australia or Japan. This announcement does not constitute an offer of Buhrmann shares or an offer for Ahrend or Samas shares. Any such offer will be made solely on the basis of the information contained in the Offer Document and Prospectus.

BIEDINGSBERICHTEN BUHRMANN VOOR
AHREND EN SAMAS VANDAAG BESCHIKBAAR

· Biedingsperiode begint op 5 december 2000
· Buhrmann blijft openstaan voor overleg met Ahrend en Samas
· 0,380 aandeel Buhrmann en EUR 6,13 in contanten per aandeel Ahrend
· 0,429 aandeel Buhrmann en EUR 6,90 in contanten per aandeel Samas
· Onmiddellijk positieve bijdrage winst per aandeel Buhrmann
Nadat Buhrmann op 1 november 2000 aankondigde een openbaar bod te overwegen op alle uitstaande aandelen Ahrend en Samas, en nadat hierover op 6respectievelijk 13 november overleg is gepleegd met de raden van bestuur respectievelijk de betrokken vakbonden, heeft Buhrmann de raden van bestuur en de raden van commissarissen van Ahrend en Samas ingelicht omtrent haar bod op Ahrend en Samas. Buhrmann maakte de voorwaarden voor het bod reeds op 16 november bekend.

De biedingen op het totale uitstaande aandelenkapitaal van Ahrend en Samas, die op 1november 2000 werden aangekondigd, bedragen 0,380 aandeel Buhrmann en EUR 6,13 in contanten per aandeel Ahrend, en 0,429 aandeel Buhrmann en EUR 6,90 in contanten per aandeel Samas en converteerbaar cumulatief preferent aandeel Samas.

Het bod betekent een premie van 50% ten opzichte van de aandelenkoers van zowel Ahrend als Samas, uitgaande van de slotkoers van de aandelen Buhrmann op 31oktober 2000 (de dag voordat Buhrmann het voornemen van een overnamebod bekend maakte), en van de slotkoersen van de aandelen Ahrend en Samas op 3oktober 2000 (de dag voordat Ahrend en Samas hun fusie aankondigden).

Op basis van de slotkoers van vrijdag 1 december 2000 van de aandelen Buhrmann vertegenwoordigt het bod voor de aandeelhouders van Ahrend een waarde van EUR 16,73 per aandeel Ahrend. Het bod aan de aandeelhouders van Samas vertegenwoordigt een waarde van EUR18,87 per aandeel Samas en cumulatief preferent aandeel Samas. Buhrmann blijft voorstander van een open dialoog met de raden van bestuur en raden van commissarissen van Ahrend en Samas over de strategische, operationele en financiële voordelen die de voorgestelde combinatie van de drie bedrijven zal opleveren voor alle stakeholders.

Tot heden is Buhrmann niet in de gelegenheid gesteld een inhoudelijke discussie over haar plannen te voeren. Buhrmann heeft de raden van bestuur en commissarissen van Ahrend en Samas daarom nogmaals uitgenodigd voor overleg.

Voor de kantoorinrichtingsdivisies zal geen plaats zijn in de nieuwe combinatie. Voor deze activiteiten zal Buhrmann, in nauw overleg met het management en de ondernemingsraden van beide bedrijven, een bevredigende oplossing zoeken.

De combinatie van Ahrend, Samas en Buhrmann leidt tot de nummer één positie op het gebied van de distributie van kantoorartikelen op de zakelijke markt in Europa. Voor het management en de werknemers van Ahrend en Samas liggen daarmee belangrijke nieuwe mogelijkheden in het verschiet. Buhrmann is al marktleider op het gebied van distributie van kantoorartikelen op de zakelijke markt in Amerika en Australië.

De biedingsberichten (tevens prospectus) zijn verkrijgbaar bij Buhrmann en de Deutsche Bank. Daarnaast is er een Nederlandstalige samenvatting beschikbaar.

Adressen:
Deutsche Bank