Future Friday start voice portal met diverse 0909-diensten

FUTURE FRIDAY INTRODUCEERT EERSTE 0909-0989 VOICE PORTAL MET MEERDERE

DIENSTEN IN NEDERLAND

Rotterdam, 4 december 2000
De gratis berichtenservice FutureFriday.com van het Rotterdamse bedrijf Future Friday introduceert de eerste voice portal in Nederland waarbij meerdere 0909- diensten zijn verzameld. Van FutureFriday.com ontvangen gebruikers gratis SMS berichten over onderwerpen naar keuze uit onder meer nieuws, financieel, sport, uitgaan, weersverwachting en horoscopen. Uitgebreide informatie is ook op de website van FutureFriday.com te vinden en nu dus ook via de Future Friday voice portal 0909-0989.

De Future Friday informatiedienst geeft toegang tot het Weer van Piet Paulusma, De Bus van SBS 6, Beurslijn, ANP Nieuws, Horoscopen, Muziek Quiz en de actualiteiten volgens Paul de Leeuw's alter ego Bob de Rooij. Future Friday heeft dit concept ontwikkeld in samenwerking met AnnieConnect. Leo Dijkgraaf, oprichter van AnnieConnect: "Deze dienst biedt de consument via één centraal nummer een keuze aan diverse onderwerpen. De gebruikers worden doorgeschakeld naar verschillende informatiediensten." Erwin Sjoerdsma, chief product development bij Future Friday: "Met deze dienst willen wij onze gebruikers de mogelijkheid bieden snel en gemakkelijk uitgebreide informatie op te vragen, nadat ze een SMS bericht over bijvoorbeeld het weer hebben ontvangen. Gebruikers hebben op dat moment de telefoon al in hun hand en kunnen dan bellen voor een uitgebreid weerbericht van Piet Paulusma."

Sinds Future Friday is gestart met haar dienst, liep het aantal geregistreerde gebruikers op naar ruim 245.000. Op dit moment komen er per dag meer dan duizend gebruikers bij. Per maand verstuurt Future Friday inmiddels ruim zes miljoen berichten. Future Friday opereert onafhankelijk van de verschillende mobiele telecom providers. Naast deze consumentendienst biedt Future Friday via Mobile Business Solutions bedrijven de mogelijkheid op een snelle en efficiënte wijze SMS berichten naar GSM telefoons te versturen. Future Friday BV (FutureFriday.com) is een innovatieve onderneming op het gebied van mobiele diensten en m-commerce. De naam Future Friday weerspiegelt de wekelijkse vrijdagmiddagsessies waarin het bedrijf brainstormt over ontwikkelingen en toekomstplannen.

Noot voor redacties