DiskIdee Turnhout test elf betaalbare pc's

Datum nieuwsfeit: 04-12-2000

PERSBERICHT: DiskIdee test elf betaalbare pc's. Elf alternatieven voor de uitverkochte Aldi stunt-pc

Kernpunt: nogal wat ontevreden klanten grepen naast de multimedia pc waar supermarktketen Aldi deze week mee stuntte - DiskIdee test elf betaalbare alternatieven

Aldi's stunt-pc voor minder dan 70.000 BEF (monitor inbegrepen) is uitverkocht. Zelfs klanten die er voor in de rij gingen staan grepen dikwijls naast een exemplaar. Ontevreden klanten schreven aan DiskIdee hoe in iin bepaalde winkel alle pc's vooraf waren gereserveerd en in de meeste (of alle?) winkels slechts vijftien exemplaren aanwezig waren. Wat te doen als je op zoek bent naar een betaalbare multimedia-pc voor in de Sinterklaas-schoen of voor onder de kerstboom? Het on line magazine DiskIdee (www.diskidee.be/) testte elf alternatieven voor de Aldi-pc. De geteste pc's kosten maximaal 70.000 BEF (incl. btw) voor een complete pc-configuratie met monitor. De goedkoopste pc kost zelfs minder dan 40.000 BEF. Hoe verhouden deze pc's zich tot de Aldi Lifetec Medion pc, die eveneens door de redactie van DiskIdee werd getest? Het on line magazine identificeert zes waardige alternatieven voor alle budgetten. De duurste is zelfs nog iets goedkoper dan de Aldi pc. De allergoedkoopste pc voor net geen 40.000 BEF komt ook heel redelijk uit de test, hoewel het geen snelheidsmonster is.

Het complete testverslag kan men gratis lezen op
www.diskidee.be/

U surft rechtstreeks naar deze massatest van betaalbare pc's op url www.diskidee.be/testen/massatst277.html

Ludo Schildermans