E-business centraal in strategie Unisys financiele markt

Datum nieuwsfeit: 05-12-2000
E-business centraal in strategie Unisys voor financiele markt Nieuwe financiele oplossingen van Unisys ondersteunen ondernemingen in Nieuwe Economie

Amsterdam, 5 december 2000 - Unisys heeft vier strategische gebieden binnen de markt van financiele dienstverleners geformuleerd, waarvoor ze e-business-oplossingen gaat ontwikkelen en verkopen. De vier gebieden zijn Customer Relationship Management (CRM), Wealth Management (vermogensbeheer), levensverzekeringen en pensioenen, en betalingsoplossingen. Binnen elk van deze marktsegmenten schept de Interneteconomie tal van mogelijkheden voor bestaande en nieuwe organisaties, die actief zijn op het gebied van financiele dienstverlening. Unisys wil deze financiele dienstverleners voorzien van industriespecifieke oplossingen en diensten en technologieen op basis van een compleet portfolio en samenwerkingsverbanden met andere toonaangevende leveranciers.

"Unisys kan haar klanten het beste van dienst zijn door zich sterk te richten op specifieke gebieden, waaronder de financiele dienstverlening. Met de oplossingen kunnen onze klanten profiteren van de mogelijkheden die de nieuwe economie te bieden heeft", zegt Erwin Zijlstra, Country Communications Manager, Unisys Nederland.

Unisys richt zich op de ontwikkeling en verkoop van de volgende oplossingen voor financiele dienstverleners:

Customer Relationship Solutions - Deze voorzien in het aanbieden van op maat gesneden financiele diensten via elk kanaal, waaronder Internet en draadloos.

Wealth Management - Met deze oplossing beschikken financiele dienstverleners over een complete omgeving voor het bedienen van de groeiende groep klanten, die valt tussen retail banking en privtae banking. Wealth Management voorziet in onder meer transactieverwerking, klantaggregatie en portfoliobeheer.

Life and Pension Solutions - bieden een wereldwijde e-business-oplossing voor beheer van levensverzekeringen en pensioenen.

Payment Solutions - Unisys gaat haar expertise op het gebied van betalingsoplossingen verder uitbreiden met onder andere 'electronic bill presentment' en elektronisch betalen via Internet, mobiele telefoon of Personal Digital Assistant (PDA).

Unisys biedt al lange tijd specifieke oplossingen voor financiele dienstverleners. De aangekondigde vernieuwingen en uitbreidingen zullen alle in de loop van 2001 beschikbaar zijn.

Unisys
Unisys is een bedrijf dat zich richt op het aanbieden van consultancy en ondersteunende oplossingen waarbij e-business-oplossingen een groot deel van het portfolio betreft. Met ruim 36.000 werknemers verdeeld over 100 vestigingen wereldwijd ondersteunt Unisys haar klanten bij het optimaal gebruikmaken van de mogelijkheden van de Internet-economie. De mensen van Unisys ontwikkelen oplossingen, services, platforms en netwerkinfrastructuren die bedrijven en overheidsinstellingen nodig hebben om succesvol zaken te doen in dit nieuwe tijdperk. Unisys biedt een compleet portfolio aan e-@ction-oplossingen voor e-business. Deze 'repeatable' oplossingen zijn gebaseerd op de uitgebreide kennis van Unisys op het gebied van systeemintegratie, op maat gesneden en standaardoplossingen, outsourcing, Microsoft Windows NT-services, netwerkservices en merkonafhankelijk onderhoud en wereldwijde support. Daarnaast levert Unisys enterprise-class NT-servers, mainframes, middleware, software- en storage-producten. Unisys heeft voor haar oplossingen een focus op specifieke verticale marktsectoren waaronder financiële services, transport, telecommunicatie, overheid, publishing en supply chain-markten. Het hoofdkantoor van Unisys is gevestigd in Blue Bell, Pennsylvania in de Verenigde Staten. Het Nederlandse hoofdkantoor staat in Amsterdam Zuidoost. Meer informatie over het bedrijf is te vinden op de Unisys homepage: www.unisys.com of www.unisys.nl. Beleggersinformatie is te vinden op www.unisys.com/investor.

Voor meer persinformatie:

Unisys Nederland NV