Politiebericht Utrecht: district Lekstroom

Korps: Utrecht, plaats: Utrecht 5-12-2000
Persbericht district Lekstroom, 09.55 uur

Snelheidscontroles

NIEUWEGEIN -Op maandag 4 december heeft de politie weer op meerdere plaatsen op snelheid moeten controleren, teneinde ook de notoire hardrijders tot de legale maximumsnelheid te bekeren.

Tussen 10.10 uur en 11.10 uur stond de radar op de Noordstedeweg opgesteld. In dit uur werden 373 passerende voertuigen geteld. 36 bestuurders reden harder dan de toegestane 50 km per uur, voor de hardst rijdende bestuurder wordt zijn overtreding (74 km/u) erg duur.

Tussen 11.15 uur en 12.15 uur werd er op de Symfonielaan gecontroleerd. Daar werd bij 64 van de 742 bestuurders een overtreding geconstateerd. Eén bestuurder reed zelfs met een snelheid van 88 kilometer per uur. Daar 50 km/u is toegestaan, wordt dit ook voor hem erg duur.

Op de Batauweg werd tussen 12.30 uur en 13.30 uur de snelheid van het passerende verkeer vastgesteld. Hier werden 65 overtredingen bij 650 passanten geteld. De hoogst gemeten snelheid bedroeg 72 kilometer per uur, hopelijk is ook hier een stevige bekeuring de aangewezen kuur.

Vrachtwagenchauffeur valt

HOUTEN -Op maandag 4 december is op de Nieuwe Schaft een man van zijn vrachtwagen gevallen en gewond geraakt.

Omstreeks 12.20 uur stond een 52-jarige vrachtwagenchauffeur uit Staphorst boven op de lading van zijn vrachtwagen. Dit was op ongeveer 3,50 meter hoogte. Vermoedelijk doordat de man uitgleed, viel hij van de lading. Daarbij viel hij met zijn gezicht op straat. Het letsel oogde zo ernstig dat de komst van de traumahelikopter werd verzocht. Deze landde op het talud van de Rondweg. Het slachtoffer is in de ambulance gestabiliseerd. Hij is daarna overgebracht naar het UMC en is daar opgenomen. De arbeidsinspectie stelt een onderzoek in naar de oorzaak van het ongeval.

Auto emblemen gestolen

NIEUWEGEIN -Op zaterdag 25 november meldde een jongen zich aan het politiebureau met de mededeling dat hij auto emblemen van auto`s had gestolen.

De jongen, 14 jaar oud en afkomstig uit Nieuwegein, verklaarde dat hij tezamen met twee vriendjes op zaterdag 18 november auto emblemen van auto`s had gestolen. Dit was in de woonwijk gelegen tussen de Nedereindseweg en de Herenweg . De jongen kwam in het bezit van 18 auto emblemen aan het politiebureau en deed daar afstand van.

Hij verklaarde zelf van een Renault en van een Peugeot het embleem te hebben verwijderd, maar de rest van de emblemen van anderen te hebben gekregen. Tevens zouden zijn vriendjes ook nog van andere auto`s emblemen hebben gestolen.

De politie heeft tot op heden twee aangiften binnen van diefstal van auto emblemen in de betreffende wijk en vermoedt dat de jongens van meer dan twee auto`s de emblemen hebben gestolen, maar dat de gedupeerden (nog) geen aangifte hebben gedaan. Het onderzoek wordt door de politie voortgezet.