Fred de Graaf nieuwe voorzitter van LC

Datum nieuwsfeit: 05-12-2000
Persbericht verzonden door LC, Nederlands instituut voor lokale Sport & Recreatie

Fred de Graaf nieuwe voorzitter van LC
Dordrecht,5 december 2000 - Fred de Graaf, burgemeester van Apeldoorn, is tijdens de Contactraadvergadering op 29 november jl. in Soestduinen verkozen tot de nieuwe voorzitter van LC, Nederlands instituut voor lokale Sport & Recreatie. Hij is de opvolger van Jan Franssen, die vanwege zijn benoeming tot Commissaris van de Koningin in de provincie Zuid-Holland, eerder dit jaar afscheid nam.

De Graaf maakt met zijn uitverkiezing 'een rentree' binnen de LC-organisatie. Vijftien jaar geleden nam hij afscheid toen hij werd benoemd tot burgemeester van Vught. Nu keert hij weer terug op het LC-nest. Tijdens de Contactraadvergadering sprak De Graaf zijn ambities uit als nieuwe voorzitter. "LC moet de traditie voortzetten als spreekbuis van het lokale bestuur op het gebied van sport en recreatie én als adviseur voor onder meer de gemeentelijke vrijetijdsaccommodaties en zwembaden. We moeten een goede partner zijn voor de sport- en recreatiesector."

Algemene informatie
LC behartigt de belangen van alle sportieve burgers in Nederland. Hiervoor werkt LC samen met wethouders en beleidsmakers van Nederlandse gemeenten, managers en exploitanten van alle openbaar toegankelijke zwembaden en leisure accommodaties én vertegenwoordigers van gerenommeerde bedrijven. Samen met hen wil LC sport en recreatie bereikbaar, toegankelijk én betaalbaar houden voor iedereen.

Daarom vraagt LC continue aandacht voor:

· ruimte om voorzieningen te realiseren;

· het beschikbaar stellen van middelen én instrumenten om integraal lokaal sport- en recreatiebeleid te ontwikkelen.
Daarvoor werkt LC aan:

· het onderhouden én uitbouwen van een sterk netwerk;
· het ontwikkelen van visie, kennis en kwaliteit op de beleidsterreinen sport en recreatie.
LC doet dat door:

· het creëren van debat;

· het organiseren van overleg;

· het (laten) verrichten van onderzoek;

· het adviseren en doorverwijzen;

· en informeren met publicaties en een eigen website (www.lc.nl).
Noot voor de pers:

Meer informatie:
LC Nederlands instiuut voor lokale Sport & Recreatie Fridy Duterloo
Postbus 1087, 3300 BB Dordrecht
Tel. (078) 613 86 77
Fax (078) 614 42 39
e-mail (lc@lc.nl)

Een foto van de heer De Graaf is digitaal beschikbaar.