Akkoord over Atos Origin salarissen

FNV Bondgenoten
Dienstenbond CNV

Akkoord over Atos Origin salarissen per 1 januari 2001

UTRECHT, 5 DECEMBER 2000 - Atos Origin, de Ondernemingsraad (OR) van Atos Origin en de vakorganisaties De Unie, FNV Bondgenoten en CNV hebben een akkoord bereikt over de uitgangspunten voor de salarisaanpassingen per 1 januari 2001. Deze aanpassingen gelden voor alle circa 6500 medewerkers van Atos Origin in Nederland.

- Atos Origin kent geen systeem van collectieve salarisverhogingen. De individuele salarisverhoging is afhankelijk van twee factoren: de beoordeling van het functioneren en de positie in de salarisschaal.
- Als onderdeel van het akkoord worden die salarisschalen wel over de gehele linie met 3,4 procent verhoogd, wat meer doorgroei binnen de schaal mogelijk maakt.
- Medewerkers die vanwege hun schaalpositie niet in aanmerking komen voor een structurele salarisverhoging ontvangen een uitkering ineens van 1à 2 procent van hun jaarsalaris.
- Tevens zullen alle salarissen en salarisschalen per 1 januari 2001 nog eens met 1,5 procent worden verhoogd vanwege het vervallen van de wettelijke overhevelingstoeslag. Deze salarisverhoging is pensioengevend.
Het Pensioenfonds van Atos Origin heeft aangegeven dat een stijging van de pensioenpremie voor de komende jaren noodzakelijk is. De OR en de vakorganisaties hebben met de werkgever afgesproken dat Atos Origin het grootste gedeelte van de premiestijging voor zijn rekening zal nemen.

Het akkoord dat Atos Origin, de OR en de vakorganisaties nu hebben bereikt maakt nog onderdeel uit van de lopende CAO. In het voorjaar van 2001 zal het overleg worden geopend over de CAO per 1 mei 2001.

Atos Origin
Atos Origin, een toonaangevend leverancier van IT-diensten, stelt klanten in staat hun doelstellingen om te zetten in resultaatgerichte toegevoegde waarde met behulp van het doelmatig gebruik van e-business- en IT-oplossingen. De 27.000 medewerkers (waarvan zo'n 6500 in Nederland) leveren vernieuwende IT-oplossingen en beschikken over grote ervaring in het optimaal beheren van de bedrijfsketen van de onderneming en haar extended enterprises. Atos Origin is actief in 33 landen in de wereld en boekte in 1999 een omzet van 2,8 miljard euro. Tot haar internationale klanten behoren ABN AMRO, Akzo Nobel, BNP Paribas, Cegetel/Vivendi, Crédit Lyonnais, Euronext, Fiat, ICI, Lucent Technologies, Philip Morris, Philips, Procter & Gamble, Shell en Unilever.

Meer informatie:
Atos Origin en