Beroepscollege moet voorrangspositie SEP ongedaan maken

persbericht

Woerden, 5 december 2000

Beroepscollege moet voorrangspositie SEP ongedaan maken

De brancheorganisaties van de metaal en elektrotechnische industrie FME-CWM en de chemische industrie VNCI en VEMW, de belangenorganisatie van zakelijke energie- en watergebruikers, verzoeken de president van het College van Beroep voor het bedrijfsleven (CBB) in Den Haag de gezamenlijke elektriciteitsproductiebedrijven (SEP) geen voorrang te verlenen bij de toewijzing van schaarse importcapaciteit. Deze voorrangspositie is vastgelegd in een besluit van de Dienst Uitvoering Energie (DTe). De DTe is belast met de naleving van de elektriciteitswetgeving.

De betrokken organisaties zijn van mening dat de ontwikkeling ...

Bent u abonnee? Klik hier om uw wachtwoord op te geven.
Wilt u nu snel binnen tien minuten abonnee worden? Klik dan hier.

Klik hier om het volledige persbericht te lezen