Mercedes test toplimousine Maybach

Carros

Mercedes test toplimousine Maybach

(05 december 2000)

Drie jaar na de presentatie van het studiemodel op de beurs van Tokyo worden vanaf december 2000 de eerste 20 prototypes van de Mercedes-Benz Maybach uitgebreid getest. Eind 2002 zijn de eerste modellen leverbaar.

In een nieuw gebouw op het fabrieksterrein in Sindelfingen (D) biedt Mercedes-Benz de klanten de mogelijkheid om samen met ontwerpers en ingenieurs hun Mercedes-Benz Maybach individueel samen te stellen met betrekking tot materialen, kleuren, uitrusting en techniek. Op deze manier wordt elke Maybach een uniek exemplaar.

De Mercedes-Benz Maybach heeft een lengte van ongeveer zes meter en heeft alle denkbare comfort en uitrustingsdetails. Op verzoek is hij ook leverbaar met een kortere wielbasis. Beide varianten krijgen een unieke standaard op het gebied van luxe en ruimte, tijdloze styling, exclusieve materialen en ambachtelijke perfectie.

Tot de technische innovaties behoren een krachtige 12-cilinder motor met biturbotechniek en een speciaal voor de Maybach ontwikkeld luchtveringsysteem voor maximaal comfort. Wat betreft geluid en klimaatcomfort zet de Maybach een nieuwe norm.

Het nieuwe topmodel is vernoemd naar Wilhelm Maybach (1846-1929), vriend en zakenpartner van Gottlieb Daimler. Wilhelm Maybach heeft met meerdere technische uitvindingen bijgedragen aan de ontwikkeling van de auto. De eerste Mercedes wordt gezien als zijn geesteskind.