Luchtinlaatleiding van polyamide in nieuwe Mazda Demio

Datum nieuwsfeit: 05-12-2000
Bayer AG Benelux

Luchtinlaatleiding van polyamide in nieuwe Mazda Demio Lichtgewichtonderdeel en lage productiekosten

2000-0603a

2000-0603b

Brussel/Mijdrecht - De luchtinlaatleiding van de Japanse uitvoering van de nieuwe Mazda Demio is niet meer van aluminium gemaakt, maar van de polyamide Durethan® KU2-2140/30 (PA 6) van Bayer. "Het onderdeel kan met Durethan economischer worden geproduceerd en is meer dan 40 procent lichter dan een vergelijkbare uitvoering van aluminium. Daardoor daalt het benzineverbruik en dus de gebruikskosten", aldus Ralf Zimnol, die bij Bayer als Key Account Manager verantwoordelijk is voor kunststofonderdelen in het motorcompartiment.

De luchtinlaatleiding wordt door de in ...

Bent u abonnee? Klik hier om uw wachtwoord op te geven.
Wilt u nu snel binnen tien minuten abonnee worden? Klik dan hier.

Klik hier om het volledige persbericht te lezen