'IT-branche gaat massaal online'

Datum nieuwsfeit: 05-12-2000
PERSBERICHT

Nieuwkomer ICEshop marktleider in IT-branche met 31 shop-installaties en orderportefeuille met 35 nieuwe shops. Stille ebusiness-revolutie in IT-branche: IT-branche gaat massaal online.

Utrecht, 5 december 2000. ICEshop is in korte tijd uitgegroeid tot ecommerce marktleider in de IT-branche met het opzetten van inmiddels 31 e-shops zie www.iceshop.nl/. ICEshop heeft met haar standaard ASP-dienst ook een zeer goed gevulde order portefeuille: 35 shops wachten nog op implementatie de komende maanden. De meest recente nieuwe shop is een fabrikantenshop (zie www.psionshop.nl) die gisteren live ging. De snelle groei van ICEshop is gerealiseerd in nauwe samenwerking met Nederlands grootste IT-distributeurs, waaronder TechData (zie www.eseller.nl/), bij het online helpen van hun IT-resellers. Een spraakmakend voorbeeld van zo'n IT-reseller is TakeitNow (www.takeitnow.nl). Daarnaast levert ICEshop ook bestelinterfaces voor distributeurs (ICEshop Virtual Distributor) richting resellers, en voor fabrikanten die rechtstreeks aan eindgebruikers leveren. De belangrijkste toegevoegde waarde van ICEshop ten opzichte van concurrerende aanbieders is de beschikbaarheid van real-time EDI-koppelingen naar de backoffices van de belangrijkste handelspartijen in de IT-branche.

Doordat de IT-branche zeer internet minded is en onder zeer grote druk staat vanwege marge-erosie, is dit ook het meest logische startpunt geweest voor ICEshop. De IT-branche gaat momenteel massaal online. Maar inmiddels heeft ICEshop ook klanten in de fietsenbranche (www.futurumshop.nl) en de kledingbranche
(www.yourshirt.nl). Door de strategische samenwerking met MyTrade (zie www.mytrade.nl) krijgt deze diversificatie verder vorm. De belangstelling vanuit verschillende branches in de eshopping ASP-diensten van ICEshop is overweldigend. Deze belangstelling komt voort uit de geslaagde projecten uit het verleden die als voorbeeld dienen voor anderen. Daarnaast creëert ICEshop meerwaarde aangezien zij als ketenintegrator in een branche fungeert door middels internet-EDI (XML) met leidende handelsorganisaties te koppelen. Tenslotte maakt ICEshop geldverslindende maatwerkprojecten overbodig, door standaard-eshop-componenten tegen een gunstig tarief aan te bieden. Dit laatste wordt mogelijk gemaakt door de inmiddels gerealiseerde schaalvoordelen. Naar verwachting zal de installed base volgend jaar met enkele honderden eshops toenemen, waarvan zeker 90% een Business-to-Business-karakter heeft. Er vindt momenteel een stille ebusiness-revolutie in de IT-branche plaats.

Over ICEshop
ICEshop is eind 1998 gestart met de ontwikkeling van haar eshopping ASP-dienst. De focus van ICEshop lag in 1999 en 2000 op het opbouwen van een leidende marktpositie in de IT-branche. Inmiddels is deze positie gerealiseerd doordat ICEshop implementatiepartner is van de leidende IT-distributeurs in Nederland (zie www.iceshop.nl). In 2001 komt de focus te liggen op diversificatie naar andere branches. Investeerders in ICEshop zijn Icehouse BV, Morecommerce BV en NetValue BV.

Voor meer informatie:

- zie www.ICEshop.nl,