Urbanbite lanceert food-order-site

Datum nieuwsfeit: 05-12-2000
Bron: Newconomy

FOOD-ORDER-SITE URBANBITE ZET TANDEN IN AMSTERDAM
Online eten bestellen; bezorging aan huis of op kantoor

Amsterdam, 5 december 2000

Urbanbite heeft vandaag de food-order-site www.urbanbite.nl gelanceerd. Op deze site kunnen alle inwoners van Amsterdam direct via internet bestellen waarna de meest uiteenlopende maaltijden thuis of op kantoor worden bezorgd. Amsterdam is de eerste stad in Nederland waar Urbanbite het gemak van het online bestellen van maaltijden biedt met zo'n ruime keuze. In de nabije toekomst zullen er meer steden volgen in ons land.

Begin oktober ging Urbanbite met veel succes van start in Londen. Inmiddels heeft de site al duizenden bezoekers en honderden vaste klanten verwelkomd. Het prijsniveau per bestelling ligt hoog: rondom de 85 gulden. Uit de vele reacties van klanten blijkt dat de ruime keuze in verschillende cuisines zeer wordt gewaardeerd. Urbanbite werkt in Londen met al ruim 300 restaurants samen en voegt per maand 50 restaurants aan haar uitgebreide netwerk toe.

Door het invullen van hun postcode op de site van Urbanbite, kunnen belangstellenden zien welke bedrijven in hun buurt eten bezorgen voor de lunch, diner of borrelhap. Vanzelfsprekend is er een ruime keuze uit verschillende cuisines: Grieks, Italiaans, Thais, Indonesisch, Surinaams, Japans, noem maar op. Vervolgens kan er een keuze worden gemaakt uit de ruime menu's die op de site kunnen worden doorgenomen.

In Amsterdam gaat Urbanbite van start met 75 restaurants, hieronder vallen enkele grote ketens zoals Domino's Pizza maar ook de kleinere specialiteitenrestaurants. Rekening houdend met het aantal lopende besprekingen zal dit aantal in de komende weken verder oplopen, zodat elk postcodegebied een nog ruimere keuze krijgt

Rammelend gevoel

Fleur Rutten, General Manager van Urbanbite Nederland: "We mikken op bedrijven en mensen die houden van gemak. Vooral werkende mensen die 's avonds liever tijd aan zichzelf besteden dan aan boodschappen doen en koken. Of voor overwerkers die na zes uur toch een rammelend gevoel in de maag krijgen. Bij Urbanbite kunnen ze een bestelling plaatsen waarna deze binnen enkele seconden terechtkomt bij de restaurateur. Maar ook de lunch wordt vanaf nu weer leuk, het wordt nu heel makkelijk om die boterham met kaas eens te vervangen door iets anders"

Urbanbite verdient geld door een klein percentage te berekenen per bestelling aan de restaurateur. Daardoor genereert het bedrijf meteen cashflow. Urbanbite verwacht over anderhalf jaar winstgevend te zijn.

Na het aanbieden van maaltijden zal Urbanbite ook andere gemaksdiensten gaan aanbieden. In het komende jaar zal het concept in andere Europese steden worden gelanceerd waardoor Urbanbite uitgroeit tot een Europees one-stop-convenience portal, die het dagelijks leven in steden makkelijker maakt.

Profiel Urbanbite

Urbanbite is eind 1999 opgericht door Zsolt Kohalmi, ex-ABN AMRO Acquisition Finance in Londen/Amsterdam, en Reinier Evers, ex-Group Strategy Director van AGENCY.COM in New York. Het hoofdkantoor is gevestigd in Londen.

Urbanbite heeft voor de ontwikkeling op het internet een strategische samenwerking met het aan de Nasdaq genoteerde AGENCY.COM. Urbanbite zet food ordering portals op die door middel van een krachtige expansiestrategie in hoog tempo in de belangrijkste Europese landen worden uitgerold. Al bijna 400 restaurants in Londen en Amsterdam worden door Urbanbite vertegenwoordigd. Op Urbanbite.nl krijgen klanten en leveranciers een overzicht van restaurants en cateringbedrijven die een bezorgservice hebben in een bepaald gebied. Via Urbanbite kan meteen worden besteld. De bereiding en bezorging valt onder de verantwoordelijkheid van het restaurant. Urbanbite wordt in eerste instantie gepositioneerd als een centraal punt voor het online bestellen van maaltijden, maar zal vervolgens uitgroeien tot een portal voor diverse andere diensten de het dagelijks leven in grote steden vergemakkelijken.

Urbanbite BV. is een 100% -dochter van Urbanbite Ltd. Het Nederlandse Newconomy heeft een belang van 20% in Urbanbite Ltd.

VOOR MEER INFORMATIE KUNT U CONTACT OPNEMEN MET:

Fleur Rutten, CEO, General Manager Urbanbite
Email: (fleur@urbanbite.nl)