Siemens presenteert nieuwe 24 V-voeding met ingebouwde UPS

A&D CD 200008.444

Den Haag, dinsdag 5 december 2000

Siemens presenteert nieuwe 24 V-voeding met ingebouwde UPS

Siemens heeft het programma Sitop power schakelende voedingen verder uitgebreid. Als aanvulling op de 40 A-uitvoering is er nu ook een 15 A schakelende voeding voor 24 V DC leverbaar met geïntegreerde UPS. De nieuwe voeding kan worden voorzien van accumodules voor 2,5 Ah, 3,2 Ah, 7 Ah of 12 Ah. Het apparaat kan worden toegepast in omgevingen met temperaturen tussen -40 °C en +60 °C.

De Sitop power DC-UPS 15A is uitgevoerd voor montage op 35 mm DIN-rail. Men kan de nieuwe voeding parallel schakelen met alle andere Sitop power schakelende voedingen met een uitgangsstroom van 5 A of meer uit het Siemens leveringsprogramma. Het apparaat beschikt over diverse bewakingsfuncties, zoals de continu werkende accu-diagnose. De meldingen zijn uitgevoerd als LED's en als potentiaalvrije contacten. Via de optionele RS 232-interface kan men data voor melding en diagnose rechtstreeks overdragen naar een PC. De verdere bewerking van deze gegevens wordt ondersteund door een Windows pakket met engineeringssoftware, dat tegelijkertijd het dataverkeer tussen UPS en PC permanent controleert.

Wanneer de netspanning wegvalt wordt de accu zonder enige tijdsvertraging ingeschakeld. Men kan de tijd, waarin wordt teruggeschakeld op de netspanning, instellen. Hierbij heeft men de keuze tussen een tijdswaarde in stappen van 10 s tussen 5 en 315 s en de tijdwaarin de accuspanning afhankelijk van de belasting onder zijn minimale uitgangswaarde komt. De accuspanning wordt intern met voldoende reserve op 27 V gehouden, onafhankelijk van de 24 V uitgangsspanning van de verbruikers. Dit komt de levensduur van de accu en de 24 V-verbruikers ten goede.

Nadere inlichtingen voor de lezer:
divisie Industriële Producten en Energieverdeling, de heer H.A. Brunott,
tel. (070) 333 3905, e-mail: (herm.brunott@siemens.nl)

Nadere inlichtingen voor de redactie:
afdeling Persvoorlichting, Bernard H. Bos
tel. (070) 333 2325, e-mail: (bernard.bos@siemens.nl)

Voor alle Siemens persberichten zie: www.siemens.nl/persinfo