Autotote Nederland neemt Zweedse paardenkoersen op in aanbod

Spelen op de Zweedse paardenkoersen

Spelen op de Zweedse paardenkoersen
Elke woensdagavond bij Champions

Den Haag, 21 november 2000 - Met ingang van 6 december aanstaande zal paardentotalisator Autotote Nederland wekelijks Zweedse draverijen in haar spelprogramma opnemen. Na de koersen uit Engeland, Duitsland en Frankrijk vormen de Zweedse paardenkoersen opnieuw een belangrijke uitbreiding van het buitenlandse koersaanbod. Naar verwachting zal op termijn Zweden het eerste land zijn waarmee in één gezamenlijke pool gespeeld kan worden.

De eerste Zweedse koersen waarop in Nederland gespeeld zal kunnen worden, zullen de draverijen van de drafbaan in Solvalla op de woensdagavond zijn. Wekelijks wordt deze meeting van 18.30 tot 22.00 uur live uitgezonden in de Champions wedkantoren. De internationale topnummers, zoals de Elitlopp worden al langer door Champions aangeboden.

Vanaf het begin kan men op de Zweedse koersen de bekende spelsoorten 'Winnend', 'Plaats', 'Koppel' en 'Trio' spelen, waarbij alle inzetten in een Nederlandse pool terechtkomen. Op termijn zal het echter technisch mogelijk worden om de Nederlandse en de Zweedse inzetten samen te voegen in één pool. Gezien het feit dat er in Zweden vele malen meer wordt ingezet dan in Nederland, is dit met name voor de Nederlandse speler een interessante ontwikkeling.

Uiteindelijk is het de bedoeling om de Nederlandse spelers te laten meespelen in het Zweedse V75-spel. Dit spel waarbij de winnaars van zeven opeenvolgende koersen moeten worden geraden, wordt wekelijks gespeeld en gemiddeld wordt er in Zweden zo'n 15 miljoen gulden op ingezet.

'Wij zijn zeer verheugd om vanaf woensdag 6 december als eerste stap het wekelijkse spel op Zweedse paardenkoersen aan te kunnen bieden', zegt Harrie Goossens, manager Product Development van Autotote Nederland BV. 'De Zweedse koersen behoren kwalitatief bij de besten van Europa. Wij hopen dat de uitstekende samenwerking met de Zweedse paardentotalisator ATG, spoedig zal leiden tot het spelen in gezamenlijke pools.'

...

Voor meer informatie: