Politiebericht Utrecht: district Rijn & Venen

Korps: Utrecht, plaats: Utrecht 6-12-2000

Politiebericht Utrecht: district Rijn & Venen, 10.20 uur
Hennepplantage aangetroffen

WOERDEN Op dinsdag 5 december heeft de politie na een inbraakmelding een verlaten hennepplantage aangetroffen.

Omstreeks 08.25 uur kreeg de politie de melding dat er was ingebroken bij een pand aan de Golf van Biskaje. Ter plaatse constateerden de politiemensen dat de voordeur van het betreffende pand was opengebroken. Bij een onderzoek in het pand troffen zij een hennepplantage aan, die kennelijk tot voor kort in bedrijf was geweest. De kweekapparatuur werd in beslag genomen.

Omstreeks 11.30 uur meldde de huurder van het pand zich aan het politiebureau. De man, 25 jaar oud en afkomstig uit Woerden, werd aangehouden. Hij verklaarde de eigenaar van de hennepplantage te zijn en net te hebben geoogst. Deze oogst is bij de inbraak weggenomen. De man is ingesloten.

Snorfietser komt ten val

WOERDEN Op dinsdag 5 december is een snorfietser op de Wilhelminaweg gevallen en licht gewond geraakt.

Omstreeks 15.45 uur reed een 61-jarige snorfietser uit Woerden over de Wilhelminaweg, komende uit de richting van de Oostdam. Een 42-jarige automobiliste reed over dezelfde weg in dezelfde richting. Op het moment dat de automobiliste naast de snorfietser reed, zag zij aan de rechterzijde van de weg een leeg parkeervak. Zij deed haar rechter richtingaanwijzer aan, teneinde nadat de snorfietser haar was gepasseerd het parkeervak in te rijden.

De snorfietser schrok echter zo van de richtingaangevende automobiliste dat hij vol in de remmen ging. Hierdoor kwam hij met zijn snorfiets ten val. De snorfietser verklaarde dat de automobiliste al wel naar rechts had gestuurd, de automobiliste ontkende dit. De snorfietser klaagde over pijn in zijn rechterbeen. Bij de valpartij van de snorfietser werd de auto niet geraakt.

Fietser van fiets getrokken

MAARSSEN Op dinsdag 5 december is een fietser op de Spechtenkamp door een andere fietser van zijn fiets getrokken en daarbij licht gewond geraakt.

Omstreeks 17.00 uur fietste een 17-jarige jongen uit Maarssen over het fietspad tussen het Zwanenkamp en het Spechtenkamp. Bij het tunneltje Zwanenkamp-Spechtenkamp probeerde een jongen hem met een tak te slaan, maar hij wist de klap te ontwijken en uitte verbaal zijn ongenoegen. De jongen die hem wilde slaan maakte deel uit van een groepje van drie jongens.

De 17-jarige fietste door, maar werd door het groepje achtervolgd. Bij het speelplaatsje van de Spechtenkamp werd de 17-jarige door dezelfde jongen die hem met de tak had willen slaan van zijn fiets getrokken, waardoor hij hard ten val kwam. Hij liep hierbij schaafwonden aan zijn elleboog en knie op. De 17-jarige is weer op zijn fiets gestapt en hard weggefietst.

De politie heeft tezamen met het slachtoffer een onderzoek in de omgeving ingesteld. Daarbij werd een groep jongeren op het Kamelenspoor aangesproken. De verdachte bleek zich daar echter niet bij te bevinden. De politie zet het onderzoek voort.

Voetgangster door snorfietsster aangereden

WOERDEN Op dinsdag 5 december is een voetgangster op de Oostdam door een snorfietsster aangereden en licht gewond geraakt.

Omstreeks 17.25 uur stak een 16-jarige voetgangster uit Gouda de Oostdam vanaf het Exercitieveld tussen een stilstaande file auto`s door over. Een automobilist liet haar voorgaan, maar een rechts langs de file rijdende 27-jarige snorfietsster uit Woerden, merkte haar te laat op. De voetgangster werd geschept en beiden kwamen ten val. Zowel de voetgangster als ook de snorfietsster klaagden over pijn in hun heup.

Automobiliste met teveel op
PAPEKOP Op woensdag 6 december is een automobiliste die onder invloed verkeerde aangehouden.

Omstreeks 01.35 uur zagen politiemensen een automobiliste slingerend over de Papekopperdijk rijden. Zij kwam uit de richting van Oudewater en reed in de richting van Waarder. Bij de blaastest ter plaatse, blies de vrouw een `F`(Fail), hetgeen betekent dat ze beduidend teveel had gedronken. De vrouw, 23 jaar oud en afkomstig uit Oudewater, werd aangehouden en overgebracht naar het politiebureau.

Op het politiebureau blies zij 705 ug/l. (1,70 promille). Haar rijbewijs werd ingevorderd en tegen haar is proces-verbaal opgemaakt.