EMC introduceert nieuwe netwerkopslagsystemen en software

Datum nieuwsfeit: 06-12-2000

EMC verenigt informatiewereld met nieuwe netwerkopslagsystemen en -software

Nieuwegein, 6 december 2000 - Met de introductie van nieuwe netwerkoplagsystemen en -software heeft EMC's werelds betrouwbaarste informatie-opslagtechnologie uitgebreid van het data-centrum tot de buitenste randen van het netwerk. Met deze introductie ontstaat een geheel nieuwe wereld van netwerkopslag. De nieuwe oplossingen brengen Network Attached Storage (NAS) en Storage Area Networks (SAN) samen tot één geheel, waarbij de 'mid-tier' NAS-market tevens de beschikking krijgt over de hoge beschikbaarheid van enterprise-systemen.

Tot de nieuwe oplossingen behoren:

* EMC Celerra met HighRoad software
HighRoad voorziet de EMC Celerra File Server-besturingsomgeving en de daaraan gekoppelde servers van belangrijke nieuwe functies. Deze oplossing combineert de file-sharing mogelijkheden van NAS met de hoge prestaties en efficiënte aflevering van informatie van een SAN tot een eenduidig opslagnetwerk. HighRoad zorgt voor een aanzienlijke uitbreiding van de mogelijkheden van file-sharing en laat applicaties met hoge bandbreedtebehoeften bijzonder goed presteren.

* EMC CLARiiON IP4700 network-attached opslagsysteem, bekend onder de codenaam 'Chameleon', zorgt voor een verandering van de 'mid-tier' NAS-markt, met een combinatie van fouttolerantie en eenvoudige implementatie. De CLARiiON IP4700 combineert geavanceerde functies voor een hoge beschikbaarheid met een groot gebruiksgemak en een snelle uitrol (de gemiddelde installatietijd bedraagt 10 minuten), tegen een prijs die ongeveer de helft is van die van concurrerende producten.. Daarnaast voorziet de nieuwe, optionele EMC SnapView/IP software in meerdere, onafhankelijke kopieën van het actieve CLARiiON IP4700 bestandssysteem. Hiermee wordt de benodigde tijd voor backup en herstel aanzienlijk bekort, kunnen 'point-in-time' analyses en rapporten worden gegenereerd en kunnen applicaties ontwikkeld en getest worden zonder dat de productiviteit gevaar loopt.
Joe Tucci, President en Chief Operating Officer van EMC: "Het opnemen van opslagsystemen in een netwerk zorgt voor een verandering van informatietechnologie rondom de toenemende strategische rol van intelligente opslagsystemen. De komende jaren zal meer dan 80 procent van de opslagsystemen wereldwijd direct gekoppeld zijn aan een netwerk. EMC heeft een leidende positie in het realiseren van deze nieuwe wereld. We beschikken inmiddels over diepgaande expertise op het gebied van opslagsystemen en netwerken. Deze aankondiging stelt deze expertise in dienst van onze missie: het helpen van organisaties met het onder één noemer brengen van al hun informatie, zodat zij daarvan optimaal profiteren."

Jim Rothnie, Senior Vice President en Chief Technology Officer van EMC: "Er is een nieuw type informatie dat content-aflevering en file-sharing vereist, en die belangrijker is dan ooit. Informatie als webpagina's, hoogwaardige media, streaming video en medische informatie. De eerste prioriteit is het bouwen van een opslaginfrastructuur die er voor zorgt dat deze informatie altijd veilig is en altijd snel beschikbaar. De nieuwe oplossingen combineren de diepgaande expertise van EMC op het gebied van enterprise en mid-range opslagsystemen met op het netwerk aangesloten informatiebronnen. We hebben de sterke punten van de EMC-oplossingen genomen - hoge prestaties, beschikbaarheid, veiligheid, beheersbaarheid en flexibiliteit, alsmede 's werelds beste service en support - en hebben dit toegepast op een breed spectrum aan NAS-oplossingen."

De kracht van EMC E-Infostructure voor 'mid-tier' NAS Gebaseerd op EMC's bewezen CLARiiON-architectuur, voorziet de nieuwe EMC CLARiiON IP4700 de NAS-markt in high-end functionaliteit en hoge beschikbaarheid. De IP4700 kan modulair worden uitgebreid tot 3,6 terabyte en is ontworpen om te zorgen voor een naadloze overname van functies, zonder dat hiervoor speciale software of configuraties nodig zijn. Dit systeem wordt tevens ondersteund door toonaangevende backup-oplossingen. Dankzij de eenvoudige installatieprocedure kunnen klanten het systeem binnen tien minuten in gebruik nemen.

Een laag instapniveau voor enterprise NAS
Met de aankondiging van de EMC Celerra SE File Server heeft EMC tevens het instapniveau voor enterprise NAS verlaagd. De Celerra SE combineert voor het eerst de vooraanstaande EMC Celerra File Server - marktleider in enterprise NAS - en het Symmetrix Enterprise Storage-systeem in één systeem. Celerra SE vormt een enterprise NAS-instapmodel met alle high-end eigenschappen van het Celerra File Server-platform, zoals geavanceerde clustering en de mogelijkheid om te integreren met software zoals EMC TimeFinder en Symmetrix Remote Data Facility (SRDF). Celerra SE is schaalbaar tot 1,1 terabyte aan interne capaciteit (in totaal acht terabyte aan interne en externe capaciteit). Er zijn twee vooraf geconfigureerde modellen beschikbaar voor klanten die een zeer snelle uitrol vereisen.

EMC is sinds 1996 de markleider op het gebied van enterprise NAS-oplossingen met de EMC Celerra File Server, waarmee vanaf het netwerk toegang mogelijk is tot EMC Symmetrix Enterprise Storage-systemen. Volgens IDC is Celerra de snelst groeiende oplossing op het gebied van network-attached storage, waarbij in twaalf maanden een groei van ruim 400 procent is gerealiseerd.

Deze aankondiging biedt een nieuw niveau van service en ondersteuning voor het 'mid-tier' NAS-segment en onderstreept de succesvolle integratie van SAN- en NAS-omgevingen. Met ruim 5000 service professionals en de hoogste klanttevredenheid in de gehele industrie, zorgt EMC Global Services voor professionele consultancy, installatie, dagelijkse ondersteuning, onderdelen en systeemupgrades. EMC Global Services is de supportdivisie van EMCen biedt klanten een complete reeks serviceoplossingen, voor, tijdens en na de aanschaf.

EMC
EMC Corporation, gevestigd in Hopkinton, de Verenigde Staten, is marktleider in de snel groeiende markt voor intelligente enterprise opslagsystemen, software, netwerken en services. Ook op technologisch gebied loopt EMC voorop. De producten van het bedrijf dragen zorg voor opslag, toegang, beheer en bescherming van informatie, vanuit alle belangrijke IT-omgevingen, waaronder Unix, Windows NT, Linux, mainframes en andere platforms. EMC is genoteerd aan de New York Stock Exchange en beschikt over eigen vestigingen in de meeste landen, waaronder EMC Computer Systems (Benelux) B.V. in Nieuwegein. EMC maakt tevens deel uit van de S&P 500 Index. Voor meer informatie over EMC en haar producten: www.emc.com.

Voor meer informatie:
EMC Computer Systems (Benelux) B.V., tel: 030 600 92 00, contactpersoon: Karin Klerk of Monogram Communication Strategies (MCS) BV, tel : 023 562 82 08, contactpersoon: Berith Selling (e-mail: (beriths@monogram.nl)) of Robert W. de Moll (e-mail: (robertdm@monogram.nl)).