Sun Microsystems verbetert systeembeheer

Datum nieuwsfeit: 06-12-2000

Sun Microsystems verbetert systeembeheer met Sun Management Center 3.0

Amersfoort, 6 december 2000 - Sun Microsystems brengt de Sun Management Center 3.0-software en de Sun Management Center 3.0-ontwikkelomgeving op de markt. Met deze nieuwe versies komt Sun tegemoet aan het toenemend belang van systeembeheer binnen 'service-driven' netwerken en aan de voordelen van een geïntegreerd beheerplatform. Nieuwe mogelijkheden en functionaliteit van de software - waaronder ondersteuning van nieuwe, op UltraSPARC III gebaseerde systemen - bieden verbeterd centraal, geautomatiseerd en proactief systeembeheer. Hierdoor kunnen systemen continu gemonitord en beheerd worden.

De Sun Management Center-software biedt uitgebreide, krachtige en efficiënte beheertools voor Sun-systemen. Met de nieuwe oplossing kunnen serviceniveaus verbeterd worden en wordt het beheer vereenvoudigd. Dit leidt tot een daling van de Total Cost of Operation. "IT-managers moeten de up time en beschikbaarheid van hun systemen continu aanscherpen", zegt David Yen, Vice-President en General Manager Integrated Products bij Sun. "Sun Management Center vergroot de efficiency en biedt gedetailleerde systeemanalyses en configuratiebeheer. De beschikbaarheid en netwerkprestaties zijn afhankelijk van verbeterde monitoring en beheer."

Nieuwe mogelijkheden en functionaliteit

-IT-managers kunnen de server én de diensten in groepen beheren, waardoor installaties en updates via het netwerk uitgevoerd worden.
-Verbeterd alarmbeheer en voorspellend beheer via intelligente, autonome agents.

-Diagnostische producten voor de hardware voor on line diagnoses en testen.
-Beheer en controle via het Web met een Web-interface.
-Krachtige en gebruikersvriendelijke GUI-interfaces.
-Ondersteuning voor UltraSPARC III Sun Fire- en Sun Blade-systemen.
Het beheerraamwerk van Sun Management Center biedt bescherming van investeringen en een centraal beheerpunt voor alle Sun-servers en -desktops, het Solaris-besturingssysteem, softwareapplicaties van Sun en een selectie van Storage-apparatuur, zoals de nieuwe Sun StorEdge T3-subsystemen. Verder bestaat de mogelijkheid om met Sun Remote Service Sun-omgevingen op afstand te beheren en te monitoren.

De Sun Management 3.0 Developer Kit en de nieuwe ontwikkelomgeving bieden gebruikersvriendelijke, op GUI gebaseerde module-builders voor de koppeling van applicaties, databases en hardware aan de systeembeheersoftware. Hierdoor vallen de losse systeemcomponenten onder één gezamenlijke beheerconsole.

Voor deze nieuwe versies heeft Sun een nieuw three-tier licentiepakket geïntroduceerd. Klanten kunnen de basisbeheertools - automatische systeemherkenning, logische en fysieke viewer, alarmsamenvatting, configuratiebeheer, dynamische agent-modules en opslagconfiguratie en -monitoring - kosteloos downloaden. Voor de geavanceerde System Monitoring en Premier Management Applications is per node of per Solaris-image een licentie vereist. De Sun Management Center 3.0-software en de Sun Management Center 3.0 Developer Kit zijn in januari 2001 beschikbaar. Voor meer informatie: www.sun.com/sunmanagementcenter

Sun Microsystems
Sun Microsystems, opgericht in 1982, heeft met haar unieke visie 'The Network Is The Computer' een leidende positie veroverd op het gebied van hardware, software en diensten. Met haar technologie voorziet Sun het Internet van de kracht waarmee ondernemingen wereldwijd profiteren van de netwerkeconomie: 'We're the dot in .com'. Sun behaalde een jaaromzet van $17,6 miljard en is vertegenwoordigd in meer dan 170 landen. Op www.sun.nl is meer informatie over het bedrijf beschikbaar.

Sun, het Sun-logo, Sun Microsystems, Solaris, Java en 'The Network Is The Computer' zijn handelsmerken of geregistreerde handelsmerken van Sun Microsystems, Inc. in de Verenigde Staten en andere landen. Alle SPARC-handelsmerken worden onder licentie gebruikt en zijn handelsmerken of geregistreerde handelsmerken van SPARC International, Inc. in de Verenigde Staten en andere landen. Producten die het SPARC-handelsmerk dragen, zijn gebaseerd op een architectuur die ontwikkeld is door Sun Microsystems, Inc.

VOOR MEER INFORMATIE

Sun Microsystems Computers