Politiebericht Friesland

Datum nieuwsfeit: 06-12-2000

Politiebericht Friesland: Fryslân 6-12-2000
Politieberichten van 6 december (07.00 - 13.00 uur)

A31: aanrijding met uitsluitend materiële schade Dinsdag omstreeks 14.35 reed een 34-jarige automobilist uit Stralsund over de A31 richting Harlingen. Waarschijnlijk kwam hij tijdens een inhaalpoging in de middenberm terecht. De auto vloog daarna over de rijbaan om vervolgens in de rechterberm over de kop te gaan. Een 26-jarige inwoner van Amsterdam zette onmiddellijk zijn wagen aan de kant en haalde de man uit de auto. Waarschijnlijk is dit gebeurd via de achterklep, omdat beide deuren waren geblokkeerd door beide walkanten. Het slachtoffer is per ambulance overgebracht naar het ziekenhuis in Sneek. Naar omstandigheden maakt hij het redelijk.

Sneek: aanrijding met letsel
Woensdag omstreeks 07.30 uur raakte een 21-jarige bestuurder van een snorfiets, woonachtig in Sneek, gewond op de Stadsrondweg Zuid. De bestuurder stak vanaf het fietspad van de Hegedyk over richting de Tingieterstraat. Hierbij reed hij tegen de rechterflank van een auto, bestuurd door een 29-jarige inwoner van Leeuwarden. De inwoner van Sneek is overgebracht naar het ziekenhuis. De snorfiets werd totaal vernield.

N31: over de kop met drank op
Woensdag omstreeks 08.40 uur zag een patrouillerende politiewagen op de N31, ter hoogte van de afslag Burgum/Nijega, een auto op de kop liggen. De auto was over de kop geslagen en via het talud naar beneden gegaan. De twee inzitenden waren nagenoeg ongedeerd. Het bleek dat de bestuurder, een 25-jarige inwoner van Dronrijp, had gedronken. Op het bureau blies hij 420 ug/l, goed voor een rijverbod van vier uur.

Bureau Voorlichting & PR, telefoon 058 - 880 8272