Politieberichten district Land van Cuijk

Politiebericht Brabant-Noord: Cuijk 6-12-2000
Persbericht district Land van Cuijk

AANHOUDING NA BEDREIGING

De politie Land van Cuijk heeft dinsdagavond twee inwoners van Boxmeer aangehouden. De 39 jarige verdachte is aangehouden op verdenking van bedreiging. Hij bedreigde een 12 jarige jongen met een mes omdat de jongen tijdens het voetballen de bal tegen zijn schuur schopte. De 40 jarige verdachte is aangehouden omdat hij de aanhouding van de andere verdachte probeerde te verhinderen. Beiden zijn na verhoor met een proces-verbaal op zak naar huis gestuurd.

AANHOUDING NA VERNIELING

De politie Land van Cuijk heeft dinsdagnacht een 37 jarige inwoner van Nijmegen aangehouden op verdenking van huisvredebreuk en vernieling van een ruit van een woning aan de Bakelgeertstraat in Boxmeer. De verdachte bleek nog in de woning te zijn. Hij is aangehouden en ingesloten voor verhoor.

INBRAAK IN BEDRIJF

Dinsdagavond is ingebroken bij een bedrijf aan de Kooikersweg in Grave. De toegangspoort naar het bedrijf bleek vernield te zijn. Verschillende ramen zijn beschadigd nadat getracht werd deze te openen. Uiteindelijke lukte het de onbekenden binnen te komen. Het kantoorgedeelte is doorzocht. Het is nog onbekend of er iets is weggehaald.

CONTROLE SNELHEID

Tijdens een snelheidscontrole op de Kalkhofseweg in Haps zijn dinsdagmiddag 48 bestuurders bekeurd die te hard reden. De snelheid van 327 passerende voertuigen is gemeten. De hoogste snelheid bedroeg 78 km/u. waar 50 km/u is toegestaan.