Consumentenbond en UPC bespreken uitwerking UPC Garantieplan

UPC N.V.

Consumentenbond en UPC bespreken uitwerking
UPC Garantieplan

Amsterdam, 6 december 2000 - De Consumentenbond en UPC Nederland hebben vandaag overleg gevoerd over de wijze waarop UPC haar internetdienst chello definieert. Ook is de invulling van een Acceptable Use Policy voor chello besproken. De Consumentenbond reageerde positief op beide voorstellen. UPC heeft in haar garantieplan van begin november beloofd met een heldere definitie van haar diensten te komen, met daarin heldere beloftes over wat de klanten wel en niet van de internetdienst mogen verwachten.

Snel internet
In haar productdefinitie heeft UPC onder andere duidelijk gemaakt dat zij snel internet kan bieden, maar dat de werkelijke snelheid afhangt van meerdere factoren en dat er dus geen garantie over de snelheid kan worden gegeven. Potentiële en bestaande klanten van UPC kunnen op de website van COAX Nederland, de landelijke chello-gebruikersvereniging, inzicht krijgen in de meest recente snelheden per gemeente. De afgelopen weken hebben UPC en chello een scala van maatregelen genomen, waardoor de gemiddelde internetsnelheid sterk is toegenomen.

Onevenredig dataverbruik
De Acceptable Use Policy (AUP) moet er voor zorgen dat klanten van het internet gebruik kunnen maken zonder dat ze daarbij gestoord worden door andere chello-gebruikers. Het overgrote deel van de chello abonnees zal niet in aanraking komen met de AUP.

Noot aan de redactie,

Noot voor redacties