Bull en Cardsoft gaan strategische alliantie aan

Datum nieuwsfeit: 06-12-2000

Bull en Cardsoft gaan strategische alliantie aan

Amsterdam, december 2000 - Bull Smart Cards, een toonaangevend bedrijf op het gebied van beveiligingssoftware voor chipkaarten, heeft een samenwerkingsovereenkomst en een participatie-akkoord betreffende technologie en marketing getekend met Cardsoft Inc., een van de belangrijkste leveranciers van open software voor draagbare apparatuur. In het kader van deze overeenkomst gaan Bull en Cardsoft hun knowhow samenvoegen om wereldwijd compacte en beveiligde software te ontwikkelen en te verkopen voor draagbare apparatuur. Het gaat om software voor GSM's, betaalterminals, registratieklokken, verkoopautomaten en zakcomputers. In het kader van deze overeenkomst brengt Bull Smart Cards zijn kennis, verworven in het laboratorium van Silicon Valley, over de ontwikkeling van Java(tm)-toepassingen voor draagbare apparatuur in het laboratorium in Silicon Valley. Deze knowhow moet Cardsoft in staat stellen een versie op de markt te brengen van zijn interoperability-softwareplatform 'eAppliance'TM waarin de Java-technologie wordt geïntegreerd Deze open oplossing moet beide ondernemingen talloze mogelijkheden bieden, vooral in het sterk groeiende marktsegment van draadloze apparatuur. Er wordt verwacht dat de vraag naar draadloze transactiemogelijkheden enorm zal toenemen, omdat zowel de consument als de informatieleverancier frequenter toegang wenst tot de informatie en transacties op locatie wil uitvoeren. Cardsoft en Bull zijn allebei lid van het STIP-consortium (Small Terminal Interoperability Platform), een groep gericht op het leveren van volledig beveiligde en interoperability-oplossingen voor kleine systemen. (www.stip.org).

Over Cardsoft : wwww.cardsoft.com

Cardsoft is een van de belangrijkste leveranciers ter wereld van open software voor de beveiliging van transacties op kleine systemen. Met de technologie eApplianceTM is Cardsoft erin geslaagd een gemeenschappelijke programmeeromgeving te bouwen voor een groot aantal kleine elektronische toestellen volgens het principe 'write once, use anywhere'TM van JavaTM. Tot deze apparaten behoren betaalterminals, kaartsystemen, GSM's en zakcomputers maar ook verkoopautomaten, openbare telefoons en parkeermeters. Cardsoft is een internationaal bedrijf met een hoofdkantoor in de Verenigde Staten en vestigingen in Australië, Azië en Canada.

Groupe Bull
Bull is een internationaal IT-bedrijf met vestigingen in meer dan 100 landen. In 1999 behaalde Bull een omzet van 3,8 miljard euro. Bull heeft een ruim aanbod oplossingen voor e-commerce en Internet, die zich concentreren rond drie gebieden:
. integratie-oplossingen, dankzij een ruime expertise in consultancy en integratie van systemen,
. infrastructuur-oplossingen die een hoge beschikbaarheid en veiligheid bieden, dankzij een uitgebreide kennis van systemen en een ruim aanbod aan servers (GCOS, Unix en Intel), software voor het administratief- en beveiligingsbeheer van netwerken en smartcards. . oplossingen voor informatiebeheer en IT-ondersteuning

Bull is in Nederland gevestigd aan de Hogehilweg 21, 1101 CB Amsterdam-Zuidoost,
tel 020 - 430 26 11. Voor meer informatie kunt u ook terecht op het web: www.bull.com, www.bull.nl en voor informatie betreffende smartcards op www.cp8.bull.net .

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:
Creative Strategies, Brigitte Lagrou Bull Benelux NV, Jan Aerts Streekbaan 196 Hogehilweg 21
1800 Vilvoorde (België) 1101 CB Amsterdam-Zuidoost (Nederland)
Tel: +32 (0)2 267 41 60,
fax:+32 (0)2 267 12 89 Tel: +31 (0)20 430 26 11, fax: +31 (0)20 430 29 17