Voorzitter raad van bestuur Koninklijke Haskoning geridderd

Datum nieuwsfeit: 06-12-2000
HASKONING

Nijmegen, 6 december 2000

IR. J.F. DE HAAN, VOORZITTER RAAD VAN BESTUUR KONINKLIJKE HASKONING GROEP, ONDERSCHEIDEN

Op 6 december jl. werd ir. J.F. de Haan, Voorzitter van de Raad van Bestuur van de Koninklijke HASKONING Groep te Nijmegen, benoemd tot Ridder in de Orde van Oranje Nassau. De Haan kreeg deze onderscheiding voor de belangrijke bijdrage die hij heeft geleverd aan de groei en ontwikkeling van HASKONING als bedrijf.
Hij heeft door zijn strategische visie, inzet en betrokkenheid gezorgd voor waarborging van de continuïteit van de onderneming en daarmee ook voor behoud en later zelfs groei van de werkgelegenheid in de regio Nijmegen.

De Haan heeft altijd oog gehad voor de maatschappelijke betekenis van ondernemen.
De Haan is van 1988 tot 1994 voorzitter geweest van het bestuur van de ONRI (de Organisatie van Nederlandse Raadgevende Ingenieursbureaus), van 1989 tot 1993 lid van het algemeen bestuur van de Kamer van koophandel van Nijmegen en omstreken en is sinds 1989 actief lid van het Stedelijk Netwerk aldaar. Daarnaast is hij sinds 1998 voorzitter van het bestuur van het Regionaal Opleidingscentrum (ROC) in Nijmegen en omgeving. De Haan is verder sinds 1994 voorzitter van de raad van toezicht van de St. Maartenskliniek.

De Haan kreeg de onderscheiding uitgereikt bij zijn afscheid als algemeen directeur van HASKONING BV en als Voorzitter van de Raad van Bestuur van de Koninklijke HASKONING Groep BV in Concertgebouw De Vereeniging te Nijmegen.
De loco-burgemeester van Nijmegen, de heer J. Tettero, overhandigde hem de versierselen.

De Koninklijke HASKONING Groep is een groep van onafhankelijke raadgevend ingenieurs-, advies- en architectenbureaus met in totaal 2100 medewerkers. De eerste fundamenten van de onderneming werden gelegd in 1881 door de civiel ingenieurs Van Hasselt en De Koning. Het is daarmee het oudste onafhankelijke raadgevend ingenieursbureau van Nederland.
Als belangrijkste groepsmaatschappijen kunnen worden genoemd:
- HASKONING B.V. Ingenieurs- en Architectenbureau
- De Weger Architecten en Ingenieursbureau B.V.
- Adviesbureau voor Water en Milieu IWACO B.V.
- Posford Duvivier Ltd. Consulting Engineers
- GEM Consultants B.V.

- Ketel Raadgevende Ingenieurs B.V.

- Zandvoort Ordening & Advies B.V.

- Svasek B.V. Waterbouwkundig Adviesbureau

- Office for Metropolitan Architecture B.V. Het hoofdkantoor van de Koninklijke HASKONING Groep is gevestigd in Nijmegen.

Voor nadere informatie:
Koninklijke HASKONING Groep, Mevrouw E.M.M. Hueber, Hoofd Public Relations 024 - 328 45 60
Barbarossastraat 35 - Postbus 151 - 6500 AD Nijmegen Telefoon 024 - 328 42 84 / Telefax 024 - 323 93 46 E-mail: (info@HASKONING.nl)

Op verzoek kunnen wij u een foto van de heer Ir. J.F. de Haan per e-mail toe zenden.