HCIA-Sachs en HBS International samen aan informatiediensten

Vindplaats 2
Bron: VNU N.V.
VNU N.V.

Indien u voortaan geen persberichten meer wilt ontvangen, kunt u uw abonnement stopzetten op het volgende internetadres:

Kies vervolgens Abonnement

Haarlem, 7 december 2000

HCIA-SACHS EN HBS INTERNATIONAL VOEGEN INFORMATIEDIENSTEN VOOR DE GEZONDHEIDSSECTOR SAMEN

Naam van de nieuwe onderneming is Solucient

HCIA-Sachs, een gezamenlijke onderneming van VNU Marketing Information, Inc. in New York en VS&A Communications Partners III, L.P., en HBS International hebben overeenstemming bereikt over de samenvoeging van hun informatiediensten die zich richten op de gezondheidssector. De naam van de nieuwe onderneming is Solucient. Het hoofdkantoor is gevestigd in Evanston, IL. De gezamenlijke aandeelhouders zijn VNU, VS&A Communications Partners III, L.P. en VHA, Inc., een landelijk samenwerkingsverband van publieke organisaties in de zorgsector. De omzet van Solucient zal in 2001 ongeveer USD 125 miljoen bedragen. Er werken circa 750 mensen.

HCIA-Sachs is een vooraanstaande aanbieder van informatiediensten voor de zorgsector in de Verenigde Staten. Tot het klantenbestand behoren onder andere ziekenhuizen, klinieken, 'managed care' organisaties en andere zorgaanbieders, verzekeraars en de farmaceutische industrie. De onderneming verschaft informatie over de gezondheidszorg, zoals de aanschaf, het gebruik en het effect van medicijnen en de vraag naar en het aanbod van medische diensten. HBS International (HBSI) verschaft informatie aan ziekenhuizen, waarmee zij hun financiële en medische prestaties kunnen verbeteren. De fusie met HBSI betekent voor HCIA-Sachs een versterking van zijn productenaanbod aan de ziekenhuizen.

Met het belang in Solucient versterkt VNU, Inc. zijn positie als een vooraanstaande aanbieder van informatie aan de zorgsector. Deze sector is een van de belangrijke bedrijfstakken waarop de Amerikaanse divisie van VNU zich richt. Behalve met marketinginformatiediensten is VNU, Inc. ook met vakbladen (Contemporary Long-Term Care) en beurzen (Medtrade) actief in dit marktsegment.

VNU Marketing Information, Inc. is een onderdeel van VNU, Inc. en behoort tot de grootste aanbieders van marketinginformatie in de Verenigde Staten. Het bedrijf levert behalve aan de zorgsector, diensten aan de detailhandel, merkartikelen-fabrikanten, de voedingsindustrie, de entertainmentsector, en aan media en reclamebureaus. Andere onderdelen van VNU, Inc. zijn Nielsen Media Research, VNU Business Media en SRDS.