Politiebericht Limburg-Zuid: Maastricht

Datum nieuwsfeit: 07-12-2000

Politiebericht Limburg-Zuid: Maastricht 7-12-2000 Persberichten district Maastricht
donderdag 7 december 2000 (JvK)

District Maastricht

Maastricht, drugsvangst
De politie en marechaussee hebben woensdagavond in een woning aan het Old Hickoryplein ruim 2 kilo verdovende middelen met een geschatte straatwaarde van ruim honderdduizend gulden aangetroffen. Er werden verschillende arrestaties verricht.

Naar aanleiding van observaties van dealers en gebruikers van verdovende middelen in de omgeving van de Maasboulevard en de Van Hasseltkade kwam de politie op het spoor van een dealer die zijn klanten verwees naar telkens wisselende adressen in de buitenwijken van Maastricht. Zo opereerde de betreffende dealer eerst in de wijk Malpertuis waar zijn handel zorgde voor de nodige klachten uit deze buurt over o.a. verdachte figuren, verdovende middelen gebruik, onveiligheidsgevoelens en geluidsoverlast. Dit leidde niet tot interventie van de politie omdat kort voor de politie wilde ingrijpen de handel zich verplaatste naar het Old Hickoryplein in de wijk Wyckerpoort.
Ook hier zorgde de drugshandel voor de nodige overlast. Gistermiddag was de politie getuige van een drugstransactie op de Meerssenerweg. Daarbij werd een 21 jarige Rus en een 30 jarige Duitser, beiden woonachtig in het Duitse Landscheid, aangehouden. Zij bleken 13 gram harddrugs in bezit te hebben. Naar aanleiding hiervan werd kort hierna een onderzoek ingesteld in een flatwoning aan het Old Hickoryplein. Daarbij werden ruim 2 kilo harddrugs aangetroffen bestaande uit heroïne, cocaïne, XTC-tabletten en hasjisch, geschatte handelswaarde ruim 100.000 gulden. Er werden op dat moment geen aanhoudingen verricht. Donderdagmorgen werd in zijn woning aan de Widelanken de 25-jarige dealer aangehouden evenals een 22-jarige man uit Spanje.
Alle verdachten zijn in verzekering gesteld.

Bemelen, inbraak
In de loop van woensdag werd ingebroken in een woning aan het Gasthuis in Bemelen. Aan de achterzijde werd een raam geforceerd om binnen te komen. De hele woning werd vervolgens doorzocht. Voor zover kon worden nagegaan werden er enkele tientallen cds ontvreemd.

Valkenburg, snelheidscontrole
Donderdagmorgen werden bij een snelheidscontrole op Broekhem 127 motorvoertuigen bekeurd wegens te hard rijden. De politie controleerde tussen 09.30 uur en 11.45 uur de snelheid van in totaal 1132 voertuigen. De hoogst gemeten snelheid bedroeg 88 km per uur terwijl 50 km per uur is toegestaan.