Misverstand tussen Heerenveen en bouwbedrijf opgelost

Datum nieuwsfeit: 07-12-2000

Hoofdpagina Cracktate nijs Besluitenlijsten B&W Terug

Heerenveen, 7 december 2000.

Misverstand tussen gemeente en bouwbedrijf opgelost.

De gemeente Heerenveen en Bouwbedrijf Noppert BV hebben het misverstand over vermeende schade bij een bouwplan aan de Surinamesingel opgehelderd. Door een communicatiestoornis werd eerder ten onrechte de indruk gewekt dat het ging om een schade van ruim f 200.000. Dit bedrag betrof echter de totale herinrichting van de woonomgeving die de gemeente Heerenveen bij het herstructureringsproject gaat realiseren. Op grond van eerdere afspraken mocht Noppert de te vervangen trottoirs gebruiken als ondergrond voor de bouwkranen. Na oplevering van het project zou het materiaal dat niet voor hergebruik geschikt zou zijn door Noppert worden vergoed. Op grond van deze afspraken hebben aannemer en opdrachtgever Bouwcorporatie inmiddels toegezegd een bedrag van f 30.000 bij te dragen in de totale kosten. Voor de infrastructuur in de tweede fase van het nu lopende bouwproject zijn eveneens goede afspraken gemaakt. De gemeente is al begonnen met uitvoering van de werkzaamheden om nog voor de winter een belangrijk deel af te ronden.