Politiebericht Brabant-Noord: Den Bosch

Datum nieuwsfeit: 07-12-2000

Politiebericht Brabant-Noord: Den Bosch 7-12-2000 Persbericht district Den Bosch

AUTODIEFSTAL (s-Hertogenbosch)

Donderdagmorgen tussen 10.00 uur en 12.00 uur is vanaf de Afrikalaan in s-Hertogenbosch een bordeaux-rode Cherokee Jeep met het kenteken 20-FG-DH gestolen.

WONINGINBRAAK (Drunen)

In de nacht van woensdag op donderdag is er ingebroken in een woning aan het Meerdijkpark in Drunen. Middels de Bulgaarse methode (afbreken cilinderslot) is men de woning binnengekomen. Er zijn diverse goederen, waaronder een GSM telefoon twee portemonnees en een portefeuille met persoonlijke bescheiden weggenomen.

GEWOND BIJ UITWIJKMANOEUVRE (s-Hertogenbosch)

Een 47-jarige inwoner van s-Hertogenbosch liep woensdagmiddag duimletsel op toen hij op de Tamboerijn in zijn woonplaats uit moest wijken voor een leger-groene Honda Civic personenauto. De man kwam met zijn fiets ten val en blesseerde zijn duim. Hij heeft zich in het ziekenhuis laten behandelen en moet voorlopig vijf weken met een gipsverband lopen. De bestuurder van de auto is doorgereden en onbekend gebleven.

JAS GESTOLEN (Drunen)

Uit een schuur van een woning aan de Anjerstraat in Drunen is woensdagavond een regenjas gestolen. In de jas zaten enkele sleutelbossen en een GSM-toestel. De schuur was niet afgesloten.

COMPUTERS GESTOLEN (s-Hertogenbosch)

In de nacht van woensdag op donderdag is uit een bedrijfspand aan de IJsselsingel in s-Hertogenbosch een Apple computer met vast beeldscherm gestolen. Er is een raam geforceerd waardoor men het pand kon betreden. Uit een pand aan de Groen van Prinstererlaan in s-Hertogenbosch verdween afgelopen nacht een laptop met bijbehorende hard- en software. Van dit pand is de achterdeur geforceerd

STRAATZANGER INGEREKEND (s-Hertogenbosch)

Naar aanleiding van klachten uit de omgeving van het Kerkplein in s-Hertogenbosch betreffende overlast veroorzaakt door een 44-jarige Bossche straatzanger heeft de politie actie ondernomen. De man werd door twee vrouwelijke agenten gevorderd zich te verwijderen, omdat hij al meer dan 1 uur lang op het plein stond te zingen. Hij weigerde weg te gaan en begon zich nogal bedreigend op te stellen. Hij schold de agentes uit en dreigde hen mondeling een 9 mm door de kop te schieten. De zanger is daarop aangehouden.

AANHOUDING (s-Hertogenbosch/Vlijmen)

In de nacht van woensdag op donderdag is op de Rijksweg A59 onder Vlijmen een 19-jarige inwoner van s-Hertogenbosch aangehouden. Bij naamscontrole bleek hij gezocht te worden. Hij wordt er van verdacht betrokken te zijn bij een diefstal van een bromfiets, gepleegd aan de Jan Heinsstraat in s-Hertogenbosch op 3 november.

LICHTGEWOND BIJ AANRIJDING (s-Hertogenbosch)

Een 23-jarige snorfietsster uit s-Hertogenbosch raakte woensdagnamiddag licht gewond bij een aanrijding die plaats vond op de kruising van de Zevenhontseweg met de Rompertsebaan in haar woonplaats. Zij reed over de Rompertsebaan en kreeg geen vrije doorgang van een 30-jarige automobilist uit Rosmalen die vanaf de Zevenhontseweg de voorrangweg was genaderd. De vrouw is voor behandeling overgebracht naar het Bosch Medicentrum

CAISSIERE BEVOORDEELT KENNIS (Hintham)

Een 21-jarige caissiere van een supermarkt aan de Pastoor van Thiellaan in Hintham is woensdag door haar werkgever betrapt op het feit dat zij een kennis niet had laten afrekenen. Deze kennis heeft zodoende zonder betaling een krat bier mee kunnen nemen. De vrouw is door de politie gehoord en heeft bekend. Haar kennis zal binnenkort ook worden gehoord.

VERSLAAFDE TWEE KEER ACHTER ELKAAR BEKEURD (s-Hertogenbosch)

Woensdagavond heeft de politie twee keer achter elkaar een 37-jarige Bossche drugsverslaafde bekeurd. Naar aanleiding van klachten van buurtbewoners is hij voor het eerst aangetroffen in een portiek in de Orthenstraat. Hij zat daar verdovende middelen te gebruiken. Later op de avond bleek hij zich op te houden in de hal van een flat aan de Wethouder Schuurmanslaan.

ONDER INVLOED, GEEN RIJBEWIJS EN GEZOCHT (s-Hertogenbosch)

In de nacht van woensdag op donderdag is op de Voltastraat in zijn woonplaats s-Hertogenbosch een 25-jarige automobilist aangetroffen die onder invloed van alcoholhoudende drank verkeerde. De man had geen geldig rijbewijs en de auto waarin hij reed was niet APK gekeurd en niet verzekerd. Bij naamsverificatie bleek dat de man nog gehoord moest worden over een verduistering die hij begin dit jaar had gepleegd. Hij gaf toe destijds een bankpas te hebben meegenomen van een huisgenoot en zonder diens toestemming een bedrag van f. 2000,00 te hebben opgenomen.

SNELHEIDSCONTROLE (Hintham)

Donderdagmorgen tussen 07.30 uur en 09.30 uur is er een radarsnelheidscontrole gehouden op de Jan Heijmanslaan in Hintham. Er passeerden ruim 700 voertuigen, waarvan er 60 bekeurd zijn. De hoogst gemeten snelheid bedroeg 70 kilometer per uur. 50 km/u is toegestaan.

WONINGINBRAAK (Drunen)

In de nacht van woensdag op donderdag is er ingebroken in een woning aan De Amer in Drunen. De bewoner werd s-nachts gewekt door vreemde geluiden. Er bleek ingebroken te zijn. Men had het voordeurslot open gebroken. De daders zijn waarschijnlijk gestoord en zijn er van door gegaan. Er wordt niets vermist.