Compaq en Sun samen in interoperabiliteit tussen Open SAN's

Datum nieuwsfeit: 07-12-2000
Compaq en Sun Microsystems ontplooien samen initiatieven voor interoperabiliteit tussen Open SAN's

Besluit Sun om HighGround Systems over te nemen biedt mogelijkheid voor samenwerking in opslagmarkt

Amsterdam, 7 december 2000 - Compaq Computer Corporation is overeengekomen om met Sun Microsystems en HighGround Systems te gaan samenwerken. Het doel van deze samenwerking is het verder ontwikkelen van de Open Storage Area Network (SAN) standaarden en het vergroten van de interoperabiliteit. Dit maakt het probleemloos samenwerken van de opslagoplossingen van de verschillende leveranciers binnen een open netwerk-opslagomgeving mogelijk.

Sinds december 1999 heeft Compaq een aandeel genomen in HighGround Systems. Compaq heeft ook bepaalde SANworks Resource Manager (SRM)-technologie in licentie genomen en heeft samen met HighGround Systems gewerkt aan diverse SAN-beheerproducten. Compaq zal de SRM-producten op basis van HighGround-technologie blijven aanbieden. Als gevolg van de aangekondigde overname van HighGround door Sun, zoeken Compaq en Sun nu naar manieren om samen te werken op het gebied van uitgebreid 'storage' netwerkbeheer.

"Het sluiten van de overeenkomst met HighGround onderstreepte al onze belofte om vandaag en in de toekomst vernieuwende producten voor opslagmanagement te leveren. Met de overname van dit bedrijf door Sun, ontstaat een verdergaande samenwerking op het gebied van interoperabiliteit binnen open opslagnetwerken," zegt Howard Elias, Vice President en General Manager, Enterprise Storage Group van Compaq Computer Corporation.

"Compaq Computer Corporation en Sun Microsystems hebben nu de mogelijkheid om de open standaarden voor opslagbeheer verder te ontwikkelen," zegt Steve Widen, Research Director, Storage Software van IDC. "Compaq heeft altijd gekozen voor een 'open systeem'-benadering voor het beheren van SAN's met de SANworks-software voor opslagmanagement, inclusief het gebruik van de HighGround SRM-software. De waarde van de strategische relatie met HighGround en het aandeel dat Compaq had in het bedrijf, wordt versterkt nu Compaq en Sun gaan samenwerken aan een raamwerk voor open opslagbeheer."

Over Compaq
Compaq Computer Corporation - een Fortune Global 100 company - is 's werelds grootste leverancier van computersystemen. Compaq ontwerpt, ontwikkelt, produceert en levert een breed scala aan services en hardware- en softwareoplossingen, waaronder toonaangevende oplossingen voor enterprise computing, fouttolerante bedrijfskritische oplossingen, zakelijke desktop en mobiele producten, alsmede consumenten PC's. In meer dan 200 landen verkoopt Compaq haar producten en diensten, voornamelijk aan het bedrijfsleven, consumenten, de overheid en onderwijsinstellingen.

Meer informatie over Compaq en haar producten en diensten, alsmede klantenondersteuning, is beschikbaar op www.compaq.nl.

COMPAQ AND THE COMPAQ LOGO REGISTERED U.S. PATENT AND TRADEMARK OFFICE. PRODUCT NAMES MENTIONED HEREIN MAY BE TRADEMARKS AND/OR REGISTERED TRADEMARKS OF THEIR RESPECTIVE COMPANIES. THIS FINANCIAL DISCUSSION CONTAINS FORWARD-LOOKING STATEMENTS BASED ON CURRENT EXPECTATIONS THAT INVOLVE A NUMBER OF RISKS AND UNCERTAINTIES. THE POTENTIAL RISKS AND UNCERTAINTIES THAT COULD CAUSE ACTUAL RESULTS TO DIFFER MATERIALLY INCLUDE: DELAYS IN THE IMPLEMENTATION OF CHANGES IN DELIVERY MODELS, COMPONENT SHORTAGES, INCREASED COMPETITIVE ENVIRONMENT AND PRICING PRESSURES, DELAYS IN PRODUCT ROLLOUT SCHEDULES, SLOW ACCEPTANCE FOR NEW FORM FACTORS, CHANGES IN PRODUCT, CUSTOMER AND GEOGRAPHIC SALES MIX, EMPLOYEE RETENTION, THE FINANCIAL CONDITION OF RESELLERS, DELAYS IN NEW SYSTEMS IMPLEMENTATION, OPERATIONAL INEFFICIENCIES RELATED TO SALES CYCLES, EQUITY INVESTMENT VOLATILITY, EMERGING MARKET POLITICAL OR ECONOMIC INSTABILITY AND DISRUPTIONS RELATED TO RESTRUCTURING ACTIONS. FURTHER INFORMATION ON THE FACTORS THAT COULD AFFECT COMPAQ'S FINANCIAL RESULTS IS INCLUDED IN COMPAQ'S SECURITIES AND EXCHANGE COMMISSION (SEC) FILINGS, INCLUDING THE LATEST ANNUAL REPORT ON FORM 10-K AND THE LATEST QUARTERLY REPORT ON FORM 10-Q.

- Einde persbericht -

Achtergrondinformatie:
Compaq Computer B.V.
Jeanette de Wilde, tel. 0182 - 565807, e-mail: (Jeanette.dewilde@compaq.com) Of
Monogram Communication Strategies (MCS) BV
Perlita Fränkel, tel. 023 - 5628208, e-mail: (perlitaf@monogram.nl)