Technisch ontwikkelingskrediet voor ondernemers gaat door

Datum nieuwsfeit: 07-12-2000
Bron: Senter
Senter

07 Dec 2000.

Technisch ontwikkelingskrediet voor ondernemers gaat onverminderd voort

Bedrijven die technisch risicovolle projecten uitvoeren, kunnen dit en komend jaar nog volop krediet aanvragen. Voor het Technisch Ontwikkelingskrediet (TOK) van het Ministerie van Economische Zaken (EZ) is dit jaar NLG 95 miljoen beschikbaar en voor het eerste halfjaar van 2001 NLG 45 miljoen. Ondernemers kunnen doorlopend aanvragen indienen voor een TOK.

TOK is interessant voor ondernemers met technisch uitdagende projecten. Voor veel bedrijven is het moeilijk de financiering van dergelijke risicovolle ontwikkelingsprojecten rond te krijgen. Het TOK biedt uitkomst door 40 procent van de projectkosten voor zijn rekening te nemen. Het bedrijf hoeft het krediet alleen terug te betalen als het project technisch en commercieel een succes wordt.

Innovatieve ondernemers kunnen doorlopend een projectvoorstel voor TOK indienen bij Senter, het agentschap van EZ dat TOK uitvoert. De projectadviseurs van Senter denken mee met de ondernemer over de opzet, uitwerking en risico´s van hun innovatieve ontwikkeling. Het TOK stelt als voorwaarden dat een project technisch innovatief is voor Nederland, een technisch risico bevat en een reële kans van slagen heeft, zowel technisch als commercieel gezien.