Via WAP mobiel op koopjesjacht

Datum nieuwsfeit: 07-12-2000

CONSUMERDESK

Via het WAP nu ook mobiel op koopjesjacht

Service van ConsumerDesk Pan-Europees aangeboden Nu ook via het WAP mobiel op koopjesjacht

ConsumerDesk de gratis en onafhankelijke koophulp op internet, is nu ook toegankelijk via het WAP, het Wireless Application Protocol. Nu deze dienst via het WAP toegankelijk is, kan de consument via de mobiele telefoon snel op de hoogte gesteld worden van de beste koop bij winkels om de hoek en bij internetwinkels. ConsumerDesk brengt de WAP-service Pan-Europees uit, in alle landen waar dit bedrijf inmiddels actief is.

Het Wireless Application Protocol maakt het mogelijk om via de mobiele telefoon te surfen over de internetsites die hiervoor beschikbaar gemaakt zijn. In Nederland is deze service nog in opbouw. Het GSM netwerk is niet bij voorkeur geschikt voor het verzenden van data. Over het algemeen is het hierbij mogelijk 9.6 kb per seconde te versturen. Het WAP kan al veel effectiever gebruikt worden als volgend jaar GPRS, General Packet Radio Services, geïntroduceerd wordt. Dit systeem maakt het mogelijk om ongeveer 115 kb per seconde te versturen. Nog later zal UMTS het mobiele dataverkeer nog veel sneller maken waarna WAP volledig tot zijn recht zal komen. ConsumerDesk is middels de Pan-Europese introductie van de WAP-versie van de site voorbereid op deze mogelijkheden.

De informatie van ConsumerDesk is ook via het WAP eenvoudig te bekijken. Na het intikken van WAP.ConsumerDesk.nl zit de consument direct in deze service. Dan kan via het scrollwieltje van de telefoon voor een categorie gekozen worden waarna de beschikbare aanbiedingen van winkels en het aanbod van internetwinkels getoond wordt. Na het aanklikken van een product is direct te zien wat de aanbieding is en bij welke winkel dit koopje te halen is of wat het productaanbod en bijbehorende leveranciers op het internet zijn.

Over ConsumerDesk
ConsumerDesk is een onafhankelijke organisatie met als doel de consument te helpen bij het kiezen en kopen van producten. ConsumerDesk levert via haar website (www.ConsumerDesk.com) gratis informatie over de specificaties, prijs en verkooppunten van een bepaald product.
ConsumerDesk herbergt inmiddels informatie over meer dan 130 productgroepen op het gebied van video, audio, tv, telecommunicatie, auto, kantoor, huishouding, sport en klussen. Daarnaast richt ConsumerDesk zich ook op de zakelijke markt als leverancier van ASP-diensten doordat het bedrijf een aantal BtoB services op de markt brengt waarmee bijvoorbeeld portals, ISP's en e-tailers vraag en aanbod gericht bij elkaar kunnen brengen.
ConsumerDesk is in 1999 opgericht en telt op dit moment ruim 100 medewerkers in diverse landen. Het bedrijf heeft naast het hoofdkantoor in Driebergen vestigingen in Engeland, Duitsland, Noorwegen, Zweden, Denemarken en Spanje, vertegenwoordigingen in Italië, België, Polen en Frankrijk en zal nog uitbreiden naar andere landen.

Noot voor redacties