Mr.drs. G.G.A. Verkerk voorzitter gemeentelijke werkgevers

Datum nieuwsfeit: 07-12-2000
Vereniging Nederlandse Gemeenten

Mr.drs. G.G.A. Verkerk voorzitter gemeentelijke werkgevers

Het Algemeen Bestuur van de VNG heeft vandaag de Haagse wethouder mr. drs. G.A.A. Verkerk benoemd tot voorzitter van het College voor Arbeidszaken. Het CvA is de gemeentelijke werkgeversorganisatie van ons land en daarmee verantwoordelijk voor de bijna 180.000 werknemers die bij alle gemeenten werken.
Bas Verkerk volgt de Eindhovense wethouder Han Scherf op. Scherf was zes jaar CvA-voorzitter en is door het VNG-bestuur vandaag benoemd tot voorzitter van de VNG-commissie Gemeentefinanciën en belastingen. De heer Verkerk (42 jaar) is vanaf 1996 wethouder van Economie en Personeel van de gemeente Den Haag. Hij was niet alleen vice-voorzitter van het CvA van de VNG, maar is ook lid van de VNG-commissie Rechtspositie Wethouders en Raadsleden. Bas Verkerk werd in 1993 lid van de Haagse raad voor de VVD. Na zijn studies Nederlands Recht en Recht en Planologie was hij eerder werkzaam bij de Raad van State.

Noot voor redacties