Bedrijfsgerichte topconferentie van biometrics in Brussel

Datum nieuwsfeit: 07-12-2000

Elizabeth Marshall              Benita Dreesen
Keyware Creative Strategies
NV
781-933-1311 ext. 235 Tel.:+32 2/ 267.41.60
(emarshall@keyware.com) john@creative-strategies.be
BEDRIJFSGERICHTE TOPCONFERENTIE VAN BIOMETRICS GEPLAND IN BRUSSEL

Bijeenkomst van industriële leiders is eerste in haar soort in Europa
Zaventem, december 2000 -- Keyware (EASDAQ: KEYW), een van de meest vooraanstaande leveranciers ter wereld van oplossingen voor biometrische authentisering, kondigt aan dat het zal optreden als gastheer op de eerste topconferentie "Biometrics in Business" dat zal doorgaan op 7 en 8 december in het Conrad International Hotel in Brussel. Op deze nooit eerder voorgekomen gebeurtenis zullen talloze industriële leiders, regeringsfunctionarissen, IT kaderleden en -analisten discussiëren over het gebruik, de uitdagingen en de voordelen van de biometrische technologie op de hedendaagse markt.

De recente vooruitgang in technologie en de strategische betrokkenheid van regeringen en van bedrijven als Microsoft hebben geleid tot een enorme toename van de vraag naar gecentraliseerde verificatieoplossingen die biometrische technologie en oplossingen voor ondermeer smart cards omvatten. De biometrische technologie maakt voor de verificatie gebruik van de unieke fysieke kenmerken van een persoon - zoals gelaat, stem en vingerafdrukken.

De biometrische technologie wordt al doeltreffend gebruikt in een hele reeks bedrijfs- en overheidstoepassingen, zoals bijvoorbeeld de beveiliging op de internationale luchthaven van Zaventem-Brussel, de beveiliging van discotheken in Nederland (met het identificeren van gekende hooligans) en de beveiliging van smart cards. Toekomstige biometrische toepassingen zijn bijvoorbeeld leesapparaten voor vingerafdrukken die een klassieke autocontactsleutel kunnen vervangen, of irisscans om gebruikers te identificeren aan de automatische telmachine.

Bedrijven en overheidsinstanties worden vandaag de dag geconfronteerd met een nooit eerder gezien aantal beveiligingsproblemen. "Biometrics in Business" zal vele van deze uitdagingen bestuderen, met inbegrip van de bescherming van netwerkbeveiligingsinfrastructuren, ID's van de overheid, elektronisch bankieren, beleggings- en financiële transacties, draadloze communicatie, smart cards en sociale en volksgezondheidsdiensten. Tijdens de top zal ook worden gedemonstreerd hoe biometrie werkt met technologieën als PKI, codering, firewalls, digitale handtekeningen en smart cards om het niveau van beveiliging te vergroten.

Befaamde sprekers uit het bedrijfsleven en uit overheidsdiensten zullen spreken over hun visie en ervaring. Wij geven hierna een overzicht van een aantal sprekers en hun onderwerpen:

"Authentication as a Catalyst to promote E-Commerce," Bernard Vergnes, Chairman
Emeritus, Microsoft EMEA; Sr. Vice President, Microsoft; "Growth of the Authentication Market," Alexander Linden, Senior Analyst, Gartner
Group
"Crafting a Strategy to Preserve Security," Martin Taylor, Information Security Manager,
British Airways.
"The Rapid Advance of Biometrics," Francis Declercq, President & CEO, Keyware;
"The Superior Use of Biometrics for the Quick Identification of Illegal Immigrants and
Criminals Entering the United States," Raj Vellore, Acting Director of Enforcement Systems, U.S. Immigration and Naturalization Services. "Voice Verification in Airport Security: Brussels National Airport," Bart Gouweloose, IT
Director, Securis Group
"How Well do Biometric Technologies Perform?" Jim Wayman, Director of the U.S.
National Biometric Test Center, San Jose State University

"Biometrics in Business" zal demonstreren hoe de biometrische technologie gemakkelijk geïntegreerd kan worden om bij te dragen tot een betere beveiliging en kostenbesparing. Voor meer informatie over de topconferentie kunt u terecht op www.bibizz.com.

Over Keyware

Het in 1996 gestichte Keyware is wereldwijd de toonaangevende leverancier van een ruim gamma van verificatieoplossingen voor concrete bedrijfstoepassingen. Het is een pionier in het domein van de biometrie, de technologie van het identificeren van een persoon door middel van persoonlijke kenmerken zoals stem, gelaat en vingerafdrukken. De LBV-technologie van Keyware (Layered Biometric Verification) geeft bedrijven de mogelijkheid om via één centrale server diverse authentiseringstechnieken te beheren, met inbegrip van biometrie. Deze centrale authentiseringsserver optimaliseert op een gebruiksvriendelijke manier de veiligheid van fysieke locaties, e-commerce, netwerken, smart cards en telecommunicatie. De bekroonde technologie van Keyware wordt wereldwijd verkocht via een uitgebreid netwerk van OEMs, systeemintegrators en VARs. Keyware heeft zijn hoofdkwartier in België en in Woburn, Mass.. Voor meer informatie over Keyware bezoekt u www.keyware.com.

# # #

Keyware, het Keyware- logo, Layered Biometric Verification, LBV en LBV Internet Toolkit zijn handelsmerken van Keyware, Inc. Alle andere productnamen, servicemerken en handelsmerken die hier worden vermeld zijn handelsmerken van hun respectieve eigenaren.