CODA-Financials goedgekeurd door BASDA

P e r s b e r i c h t

Alle CODA-pakketten 100% europroof

CODA-Financials goedgekeurd door BASDA

Nieuwegein, 5 december 2000 - CODA plc, leverancier van bedrijfsbrede financiële en procurement-software, maakt bekend dat versie 7.0 van CODA-Financials, de gerenommeerde, geïntegreerde oplossing voor financieel management, inmiddels officieel voldoet aan de BASDA EMU Accreditation Standard voor 'multi currency triangulation' en 'base currency conversion'.

Daarmee kreeg CODA als een van de eerste bedrijven een honderd procent EMU-erkenning van BASDA. Eerder dit jaar werd CODA's oplossing voor euroconversie al goedgekeurd door Ernst & Young. Deze tweede accreditering bewijst nogmaals dat de producten en diensten van CODA geheel en al in overeenstemming zijn met de BASDA EMU Advanced Accreditation Checklist en de BASDA EMU Specification for Application Software. Alle financiële systemen van CODA beantwoorden nu aan de EU-richtlijnen op eurogebied. In het voorjaar van 2001 worden ook de nieuwe versies van CODA-Financials, versie 8.0 en versie 8.1, geaccrediteerd door Ernst & Young.

Cruciaal en complex
Dat CODA niet alleen tijd en geld spendeert aan de ontwikkeling van europrogrammatuur, maar ook het complete conversieproces onder de loep laat nemen door objectieve auditors van Ernst & Young, toont aan dat het bedrijf de europroblematiek uiterst serieus neemt. Gerard van den Berg, Sales Manager bij CODA: 'Dat moet ook wel. De introductie van de euro heeft immers verstrekkende gevolgen. Wij wijzen onze klanten daarom regelmatig op de vele implicaties van de conversie én op het belang conversieprojecten ruim voor de deadline van januari 2002 in te plannen en af te ronden. Overgaan op de euro is nu eenmaal meer dan alleen het "omzetten van een schakelaar". Het is een cruciaal en complex proces dat het hart van de financiële administratie van een onderneming raakt. Bedrijven moeten dus volledig kunnen vertrouwen op de deskundigheid van degenen die de tools aanreiken om de conversie tot een goed einde te brengen. Alleen dan stappen zij zonder zorgen de euro-era binnen.'

Over BASDA
BASDA (Business and Accounting Software Developers Association) - opgericht in 1993 - is een overkoepelende Britse organisatie voor leveranciers van bedrijfssoftware. BASDA heeft, in samenwerking met de Europese Commissie, de FEE (Fédération des Experts Comptables Européens) en de software-industrie, drie jaar gewerkt aan de ontwikkeling van een EMU-specificatie voor financiële software. In 1998 werd de eerste versie gepubliceerd. Deze wordt voortdurend bijgewerkt.

Over CODA
CODA is wereldwijd leverancier van bedrijfsbrede financiële en procurement-software voor (middel)grote ondernemingen en overheidsinstellingen. CODA-Financials, het geïntegreerde best-of-class informatiesysteem voor financieel management, vormt het hart van het productportfolio. CODA-Procurement is de uitgebreide oplossing voor inkoop. CODA e-Finance en CODA e-Purchasing zijn de krachtige verlengstukken van CODA-Financials en CODA-Procurement. Dankzij deze internetoplossingen kunnen organisaties hun financiële en inkoopgerelateerde activiteiten uitvoeren via een intranet of internet. Andere CODA-oplossingen die rond CODA-Financials gebouwd zijn, zijn CODA-Assets, CODA-Alerts, Electronic Banking, Time & Billing en op het web toegesneden e-Finance-software. Naast deze state-of-the-art financieel-managementproducten biedt CODA een compleet pakket diensten aan, variërend van business consultancy tot facility management en development.

CODA - een van oorsprong Brits bedrijf, opgericht in 1979 - levert deze producten en diensten aan ruim 1.900 organisaties in meer dan 45 landen. Dat gebeurt vanuit de vestigingen in Engeland, Nederland, België, Amerika, Singapore, Maleisië en Australië, en via een wereldwijd netwerk van kantoren en business partners. Wereldwijd werken er 400 mensen bij CODA. De Nederlandse vestiging in Nieuwegein telt 55 medewerkers. Klanten van CODA Nederland zijn onder meer ABN/AMRO Bouwfonds, Euronext, Gemeente Alphen a/d Rijn, ministerie van Algemene Zaken en Univé.

CODA maakt deel uit van Science Systems plc, een toonaangevende organisatie voor IT-services, genoteerd aan de Alternative Investment Market van de London Stock Exchange (stock symbol: SSY).

Meer informatie over CODA is te vinden op www.coda.com of www.coda.nl.

Voor meer informatie:

* CODA: Gerard van den Berg, telefoon +31 (0)30 600 8080, fax +31 (0)30 600 8060, e-mail (gerard.vdberg@coda.com)

* Loth Associates: Roos Hunsche, telefoon +31 (0)20 575 4052, fax +31 (0)20 575 4044, e-mail (roos.hunsche@loth.nl)