Delta Lloyd & AEGON nemen bezittingen Pensioensfonds over

Datum nieuwsfeit: 08-12-2000

Namens Delta Lloyd Levensverzekering N.V., AEGON Levensverzekering N.V. en Stichting Fokker Pensioenfonds zenden wij u het heden ter publicatie vrijgegeven gezamenlijke persbericht toe.

Amsterdam, 8 december 2000

Delta Lloyd en AEGON nemen bezittingen en verplichtingen Stichting Fokker Pensioenfonds over

De Stichting Fokker Pensioenfonds, Delta Lloyd Levensverzekering N.V. en AEGON Levensverzekering N.V. hebben op 1 december 2000 overeenstemming bereikt over de overname van alle bezittingen en verplichtingen van het Fokker Pensioenfonds per 1 januari 2000. De pensioenaanspraken van de ex-werknemers van Fokker en van hun medeverzekerden worden door middel van een permanente herverzekering ondergebracht bij Delta Lloyd en AEGON.

De huidige pensioenreglementen van het Fokker Pensioenfonds worden onverkort overgenomen. De opgebouwde pensioenrechten van de premievrije deelnemers en gepensioneerden zullen jaarlijks, voor het eerst per 1 januari 2001, met een vast indexatiepercentage van 2,65% worden verhoogd.

De heer Olde Loohuis, voorzitter van het Fokker Pensioenfonds: "Deze overdracht geeft deelnemers aan ons pensioenfonds meer zekerheid over de uitvoering in de toekomst. Ik ben dan ook blij dat het op deze manier geregeld is."

De deelnemers van het Fokker Pensioenfonds zullen nog voor het einde van het jaar nader bericht ontvangen van het Bestuur inzake de overname door Delta Lloyd en AEGON.

Na overdracht van alle bezittingen en verplichtingen zal het Fokker Pensioenfonds worden geliquideerd.

Voor nadere informatie kunt u contact opnemen met: Stichting Fokker Pensioenfonds
J.H.A. Olde Loohuis, voorzitter
telefoon: 020 - 431 39 42

Delta Lloyd Levensverzekering N.V.
H. Koeleman
telefoon: 020 - 594 44 88